شناسه خبر : 32085

۲۷ میلیون صورتحساب الکترونیک توسط مودیان مالیاتی ثبت شد

۲۷ میلیون صورتحساب الکترونیک توسط مودیان مالیاتی ثبت شد

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیش از هشت میلیون صورتحساب الکترونیکی تا ۱۳ اسفندماه امسال توسط شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی و بیش از ۲۷ میلیون صورتحساب الکترونیکی به صورت مستقیم در سامانه مودیان به ثبت رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «داود منظور» با تشریح آخرین وضعیت اجرای این قانون برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، شرکت‌های دولتی و سایر مودیان با عاملیت شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی، اظهار داشت: از ابتدای سال آینده همه اشخاص حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان هستند.

وی با بیان اینکه روند صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان سرعت خوبی گرفته است، افزود: تا تاریخ مذکور ۴۷۷ مودی به صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد و سامانه‌های دولتی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه شده‌اند و حدود سه‌هزار و ۶۰۰ حافظه تحت پوشش به مودیان تخصیص یافته است.

گفتنی است سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تسهیل در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، نسبت به ثبت‌نام و عضویت همه مشمولان این قانون در سامانه مودیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به آنان اقدام کرده و سایر اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) نیز به تناوب ملزم به اجرای این قانون خواهند شد.

ارسال نظر