شناسه خبر : 32047

۴۰ درصد میلگرد عرضه شده در بورس خریدار دارد

۴۰ درصد میلگرد عرضه شده در بورس خریدار دارد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه به‌طور متوسط ۴۰ درصد میلگرد عرضه شده در بورس کالا متقاضی دارد، افزایش قیمت میلگرد را تکذیب کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، چندی پیش، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگویی از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به مصالح ساختمانی مرتبط با حوزه فولاد بود، به‌طوری‌که فقط یک قلم کالا همراه با افزایش قیمت دلار در کشور تا ۹۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرد.

در این زمینه، «سید رسول خلیفه سلطانی»‌ دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: گرچه ۲۸ میلیون تن ظرفیت تولید میلگرد در کشور وجود دارد، اما تولید سالیانه آن حدود ۲۰ میلیون تن است که نزدیک به ۱۲ میلیون تن آن در داخل مصرف می‌شود.

به گفته این مقام صنفی، اکنون میلگرد به اندزاه کافی در کشور تولید می‌شود و هیچ مشکلی بابت تامین آن در بازار وجود ندارد.

وی ادامه‌داد: نگاهی به عرضه این کالا در بورس هم نشان می‌دهد که به‌طور معمول برای ۴۰ درصد عرضه‌ها، تقاضا وجود دارد.

خلیفه‌سلطانی خاطرنشان‌کرد: بقیه آنچه که در بورس به فروش نمی‌رسد، درصدی از آن صادر شده و درصدی دیگر نیز روانه انبارها می‌شود تا در نوبت فروش بعدی قرار بگیرد.

چهارشنبه گذشته (۱۰ اسفند ماه) ۸۸ هزارتن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) در بورس کالا عرضه شد که با احتساب معاملات مچینگ، ۴۳ هزار تن حدود نیمی از این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات چهارشنبه به ۲۳ هزار و ۳۱۸ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای کاهش حدود یک‌هزار تومانی (۴.۴ درصد) قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملات هفته پیش آن است.

ارسال نظر