شناسه خبر : 32023

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد ۷.۷ درصدی درآمدهای فولادی های بورسی

فولادی ها در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۱۸ میلیون تن محصول به فروش رسانده اند

رشد 7.7 درصدی درآمدهای فولادی های بورسی

بررسی گزارش عملکرد تولید و فروش فولاد سازان بورسی نشان داد، این صنعت تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ میلیون و ۱۳۲ هزار تن انواع محصول به فروش رسانده که حدود ۶.۵ درصد بالاتر از ارقام گزارش شده در ۱۱ ماه ۱۴۰۰ است.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، با وجود اینکه فولاد سازان درسالجاری با چالش هایی نظیررکود بازار،کاهش قیمت های جهانی، ورود رقبای جدی به بازارهای صادراتی،افزایش نرخ انرژی وهزینه های حمل و نقل رو به رو بودند، امابا تمام این موارد، توانستند روند رو به رشد تولید محصولات خود را ادامه دهند.

افزایش روند رو به رشد تولیدات این شرکت ها همچنین باعث شد تا در پایان بهمن ماه افزایش 7.7 درصدی درآمدهای آنها رقم بخورد و مجموع ارقام گزارش شده برای فروش 11 ماهه این گروه از 296 هزار میلیارد تومان عبور کند.

رقمی که به نظر می رسد با توجه به پیگیری سیاست های جدید بانک مرکزی و شروع مبادلات ارزی این شرکت ها در بازار مبادلات ارز و طلا،افزایش یابد.

برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که درآمدهای صادراتی این گروه حدود 30 درصد افزایش یابد.

این موضوع در روزهای ابتدایی اسفندماه باعث شد تا شاخص های بنیادی سهام فولادی ها نیز به شدت تقویت شود و این گروه با استقبال بسیار زیادی از طرف سهام داران رو به رو شود.

نوسانات نرخ ارز در مجموع باعث شد تا صنعت فولاد بتواند  با وجود کاهش 17 درصدی در تناژ فروش صادراتی و کاهش 20 درصدی در ارزش ریالی فروش صادراتی که با نرخ های قبلی دلار برآورد شده بود، ارزش ریالی درآمدهای صادراتی خود را به شدت افزایش دهد و طبق پیش بینی ها ، تمامی زیان ناشی از کاهش فروش خود را پوشش دهد.

در جدول زیر عملکرد شرکت های فولادی با یکدیگر مقایسه شده است.

برای مشاهده جدول در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید

1

براساس ارقام جدول ، فولادمبارکه و فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کنندگان کشور توانسته اند فروش و درآمد کل خود را افزایش دهند.

 

ارسال نظر