شناسه خبر : 31964

پیوستن ۱۷۰۰ فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک در ۴ استان

پیوستن 1700 فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک در 4 استان

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: با اجرای طرح اختیاری کالابرگ الکترونیک در ۴ استان کشور ۱۷۰۰ فروشگاه به این طرح پیوستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، هادی کاشف ، در مورد اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت:‌ این طرح که از 20 دی‌ماه سال جاری در استان هرمزگان به شکل آزمایشی آغاز شد، هم‌اکنون در سه استان دیگر شامل قزوین، مرکزی و گیلان نیز از 20 بهمن آغاز شده و در واقع در چهار استان به صورت آزمایشی و به روش اختیاری اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: چون در زمینه اجرای کالابرگ الکترونیکی تبلیغ نشد، فعلاً سه فروشگاه زنجیره‌ای که در سراسر کشور شعبه دارند در این چهار استان به این طرح متصل شده‌اند. علاوه بر آن، فروشگاه‌های دیگری نیز به این طرح پیوسته‌اند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان تأکید کرد: شرکت‌های PSP یا شرکت‌های خدمات پرداخت و پوز در این طرح مشارکت می‌کنند که ما با 7 شرکت طرف قرارداد هستیم و تاکنون سه شرکت فروشگاه‌های طرف قرارداد را به  کارتخوان‌های ویژه طرح کالابرگ الکترونیک مجهز کرده‌اند.

به گفته کاشف، تاکنون 1700 فروشگاه در چهار استان به کارتخوان‌های ویژه مجهز شده‌اند و تنها مشوقی که در این طرح درنظر گرفته شده است، اینکه اعتبار یارانه‌های نقدی یک‌ماه زودتر به حساب سرپرستان خانوار در این چهار استان واریز می‌شود و مردم می‌توانند به صورت اختیاری یا از کالاهای ده گانه اعلام شده از این فروشگاه‌ها خریداری کنند و مابه‌التفاوت قیمت آن با اعتبار یارانه‌ای‌شان پرداخت شود یا اینکه منتظر بمانند و در 20 هر ماه مبلغ یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

کاشف این را هم گفت: میزان مشارکت مردم دراختیار وزارت تعاون قرار دارد، اما در زمینه این طرح تبلیغ زیادی انجام نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان، 10 قلم کالا در کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و بیشترین استقبال مردم از کالابرگ الکترونیک در استان قزوین بوده است.

کاشف این خبر را هم داد: به زودی 6 فروشگاه زنجیره‌ای دیگر به طرح کالابرگ الکترونیک اضافه می‌شود که در حال حاضر 3 فروشگاه زنجیره‌ای طرف قرارداد بیش از 4 هزار و 961 شعبه در کشور و حدود 400 شعبه در چهار استان محل اجرای کالابرگ الکترونیکی شعبه دارند.

کاشف در مورد اینکه چگونه مابه‌التفاوت قیمت این کالاها در کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود،  گفت: مردم باید نرم‌افزار شما https://shoma.sfara.ir را دانلود کنند و در بخش مانده اعتبار طی جدولی مشخص شده است که به ازای هر کیلو کالاهای مشمول طرح چه میزان مابه‌التفاوت باید پرداخت شود که از حساب یارانه‌ای افراد برداشته و پرداخت می‌شود و یا مردم می‌توانند از کالابرگ الکترونیکی صرف‌نظر کرده و در تاریخ 20 هر ماه یارانه نقدی خود را دریافت کنند.

 

ارسال نظر