شناسه خبر : 31916

افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد مخابرات

افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی درآمد مخابرات

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح توسعه فیبر نوری در تهران تصویب و ابلاغ شده است و در سال ۱۴۰۲ جهشی در طرح فیبر نوری در این استان رخ خواهد داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مجید سلطانی امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: بر اساس بررسی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ داشته ایم، در شبکه شرکت مخابرات از نظر درآمدی توسعه شبکه داشته‌ایم و مشترکان ما نیز افزایش یافته اند.

وی افزود: اثر درآمدی به صورت میانگین و تعداد مشترکین ما که قبض پرداخت می کنند و فعال هستند حدود ۲۰ میلیون نفر هستند. درآمد ریالی و ارزی شرکت مخابرات طی ۱۰ سال به نسبت افزایش هزینه ها حدودا ۲۲ برابر شده است؛ این در حالی است که درآمد ما کاهش یافته، اما هزینه ها ۱۲ برابر شده است.

سلطانی تاکید کرد: به دنبال افزایش تعرفه‌ها، درآمد شرکت مخابرات ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، اما از سوی دیگر افزایش حقوق ۲۵۰ میلیاردی در ماه را داریم که اثر درآمدی تعرفه برای توسعه به صفر رسیده است.

عددی که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید به طور میانگین ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که پس از یک سال، میانگین ۹۰۰۰ تومان ابلاغ شد و ما نیز این عدد را اعمال کردیم.

حدود ۱۰ هزار سوئیچ در کشور در حال کار داریم و زمانی که مشترکی گوشی را برمیدارد انتظار دارد که کار کند بنابراین این ۱۰ هزار سوئیچ نیازمند نگه داری هستند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از یک میلیارد دقیقه رشد مکالمات داشتیم. ضمن اینکه ۳۵ درصد مشترکان مشمول طرح حداقل هزینه نگهداری نمی‌شوند، زیرا خودشان سقف مکالمه را دارند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر اینکه چرا برخی از مشترکان ساکن در مناطق مشمول دریافت فیبر نوری، هنگام مراجعه برای دریافت آن با مشکلاتی رو به رو می شوند، تشریح کرد: مشترکی که درخواست می کند، شرکت مخابرات موظف است امکانات را در اختیارش قرار دهد.

ما سامانه پاسخ گویی مشترک را داریم و اگر مشترکین مشکلاتی در این زمینه دارند، می توانند در این زمینه اقدام کنند. اما ممکن است فاصله دور بوده باشد و نیاز به حفاری محلی داشته است.

وی افزود: در زمینه فیبر نوری در استان تهران این خبر خوب را می دهم که طرح توسعه فیبر نوری تهران تصویب و ابلاغ شده است و در سال آینده جهشی در فیبر نوری تهران رخ خواهد داد و طرح خوبی پیش بینی شده است.

سلطانی با بیان اینکه طرح نجما از خرداد سال جاری ابلاغ و به ۱۵ استان ابلاغ شده است گفت: هدف گذاری در طرح نجما باید برگشت اقتصادی داشته باشد. درحال حاضر استان به استان و مرحله و به مرحله طرح‌ها آماده شده است. در زمینه پروژه فیبر نوری چیزی که در طرح نجما مشاهده کرده ایم ، حداقل ۴ تا ۵ میلیون پورت پوشش فیبر است و محل سرمایه گذاری هم از منابع خود شرکت است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: ما به عنوان بزرگ ترین شرکت ارتباطی و زیرساختی  مصر هستیم که در این پروژه حداکثر تلاش خود را به کار گیریم.

سلطانی همچنین در پایان سخنان خود گفت: ۱۵ سامانه برای ارائه تسهیلات به مشترکان مخابرات راه‌اندازی شده که به‌زودی از آن رونمایی خواهیم کرد و همچنین یکی از سامانه‌هایی که در استان البرز فعال شده مربوط به پیمانکاران است که اطلاعات مربوط به درخواست و فعال‌سازی خطوط مشترکان در آن ثبت شده است.

 در این نشست، داوود زارعیان- معاون تجاری  شرکت مخابرات ایران -  هم اظهار کرد: شبکه فیبر نوری آینده تلفن ثابت است. روند توسعه‌ای که تا شهریورماه در نظر گرفته بودیم، محقق نشد، اما تا آبان ماه سال جاری حدود ۷۹ هزار مخاطب جدید در شبکه FTTH جذب کرده‌ایم و در نظر داریم تا سال آینده به ۴۰۰ هزار مشترک برسانیم.

وی درباره گلایه برخی کاربران مبنی سرعت تمام شدن بسته‌های اینترنت بیان کرد: روند ترافیک ما نشان می‌دهد در اردیبهشت امسال تعداد بسته‌های اضافی که فروخته شد ۸۰۰ هزار و آبان‌ماه رشد ۱۷۳ هزار بسته‌ای داشته است که این امر نشان می‌دهد رابطه ای بین مصرف مردم و بسته‌های اینترنت وجود دارد.

زارعیان معتقد است از زمانی که سیاست‌های فیلترینگ اجرایی شد، مصرف بسته‌ها کاهش یافته است، شبکه فیبر نوری آینده اینترنت کشور و بستر اصلی توسعه نسل پنجم اینترنت نیز فیبرنوری است.

 

ارسال نظر