شناسه خبر : 31910

ایجاد و ساماندهی بازار خرید و فروش آنلاین فلزات گرانبها

ایجاد و ساماندهی بازار خرید و فروش آنلاین فلزات گرانبها

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) گفت: حمایت از حقوق مصرف‌کننده اصلی‌ترین هدفی است که نماد اعتماد الکترونیکی آن را دنبال می‌کند. سال آینده بازار برخط خرید و فروش فلزات گرانبها را ایجاد و ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «امین کلاهدوزان» در نشست خبری همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در زمینه ساماندهی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی افزود: این جلسه برای اعلام و گزارش دهی به مردم درباره دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس نظارت بر اماکن است.

رویکرد اصلی مرکز توسعه تجارت حمایت از حقوق مصرف کننده به عنوان اصلی‌ترین هدف اینماد است.

این مقام مسوول تصریح‌کرد: کاهش چشمگیر شکایت از کسب وکارهای دارای اینماد، از مهم ترین تاثیرات اینماد است.

وی افزود: هدف ما این است که اینماد در کل کسب وکارهای فضای مجازی گسترده شود و از این مکانیزم در همه کسب و کارها استفاده کنیم.

سرپرست تتا خاطرنشان‌کرد: تسهیل فرایندها از دیدگاه کسب و کارها نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز تتا است، کاهش زمان استعلام از ۴۵ روز به یک هفته از این دست تسهیلگری‌ها است و هر قدمی برای تسهیل کار مردم برداریم ارزشمند است.

کلاهدوزان خاطرنشان‌کرد: تسهیل در تعامل کسب وکارها با نهادهای نظارتی باعث شده یک کسب و کار با ۲۰ مجرای نظارتی در تعامل نباشد و دچار سردرگمی نشود. این کار با پنجره نظارتی تسهیل شده و ۳۰ نهاد در آن فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در دستور کار مشترک تتا و نیروی انتظامی است، به فرهنگ‌سازی برمی‌گردد.

هدف ما این است که مردم زماان خرید از سایت‌ها به اینماد مراجعه کرده و با سنجش وضعیت آن کسب و کار نسبت به خرید اقدام کنند.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرد: در سال‌های گذشته بیشتر بر خرده فروشی تمرکز داشتیم. اکنون در برنامه پنج ساله خود در نظر داریم تا بازارهای دیگر مانند خرید و فروش فلزات گرانبها را نیز ساماندهی کنیم. سال آینده به‌طور قطع در زمینه خرید و فروش برخط فلزات گرانبها فعالیت خواهیم کرد.

 محورهای کلی این نشست که با حضور سردار «علی نوروزی» رییس پلیس اماکن فراجا و «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) برگزار شد، شامل همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و پلیس اماکن فراجا در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، سازوکار استعلام سیستمی صلاحیت فردی در فرایند اعطای اینماد و مزایای آن و تغییرات صورت گرفته در سیستمی‌سازی فرایند استعلام صلاحیت فردی بود.

ارسال نظر