شناسه خبر : 31795

نرخ کرایه تاکسی در سال اینده چگونه است ؟

نرخ کرایه تاکسی در سال اینده چگونه است ؟

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در برنامه شهر آفتاب به بررسی جزییات افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال آینده پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محتشمی پور، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در برنامه شهر آفتاب از رادیو تهران پاسخگوی سوالات مربوط به افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال آینده بود.

سوال : شرایط نرخ کرایه تاکسی سال اینده چگونه است ؟ افزایش داریم ؟

محتشمی پور : بله مسلما با توجه به این که سالانه ما مکلف هستیم که لایحه نرخ کرایه بلیط را تهیه کنیم و بعد از تایید معاونت حمل و نقل ترافیک برای تصویب به صحن شورای اسلامی شهر تهران بفرستیم ، این کار انجام شده است .

سوال : چند درصد است و یا چقدر است ؟

محتشمی پور : من یک توضیحی عرض کنم، همه ساله با توجه به برآورد‌های هزینه‌ی نگهداری و تعمیرات خودرو و همچنین هزینه‌هایی که برای یک راننده تاکسی طی یک سال رقم خواهد خورد، اعم از بیمه خودرو، مسائل سوخت، مسائل استهلاک خودرو، این‌ها همه تابع هزینه‌های یک خودروی تاکسی و راننده‌ی آن است که در کنار پیش بینی نرخ تورم یک فرمولی را به ما خواهد داد و از طریق آن ما پیش بینی افزایش نرخ را رقم می‌زنیم که برای امسال با توجه به این توضیحاتی که عرض کردم، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ما افزایش نرخ را پیش بینی کردیم.

سوال : فکر می کنم سوال خیلی از مردم باشد ، این ۴۰ یا ۵۰ درصد برای ۴ نفر سرنشین هست یا برای سه سرنشین ، قیمت را افزایش می دهید ؟

محتشمی پور : با توجه به این که ما بحث سه و یا چهار سرنشین یک بحث فارغ از مسائلی که در دوره کرونا ، یک بحث فرهنگی هست و از طرف دیگر ما مواجه هستیم با میزان ظرفیت و گنجایش خودرو ، ما متاسفانه اگر شما خودتان هم شاهد هستید در سطح شهر تهران ما انواع خودروها را برای تاکسی داریم از خودروی پراید تاکسی داریم تا سوناتای هیبریدی که الان دارد خدمت رسانی می کند در فرودگاه ؛ هر کدام از این خودروها یک گنجایشی دارند ولیکن به صورت کلی عرض کنم که ما افزایش نرخی که دیده می شود بعنوان هر سرنشین هست ، اما بحث این که سه یا چهار نفره بشود نهایتا منوط هست به مصوبه ای که در شورای شهر انجام می شود .

سوال : خوب است که تصمیم گیری شود، چون این هم یکی از اختلافاتی است که این روز‌ها مسئله شده است، ولی در نهایت فرمودید که ۴۰ تا ۵۰ درصد سال ۱۴۰۲ با اعلام البته رسمی کرایه تاکسی‌ها افزایش پیدا می‌کند. این را گفتم که از همین الان گرانش نکنند.

محتشمی پور : این پیشنهادی بوده که سازمان تاکسیرانی داشته و باید مراجع تصمیم گیرنده اعم از شورای اسلامی شهر تهران و اعضای محترم آن و بعد از آن هم بایستی حتما به تایید فرمانداری مصوبات شورا برسد و ما این دو مرحله را بعد از این خواهیم داشت و بعد از این که این اتفاقات رقم خورد انشاالله از سال آینده پس از ابلاغ سازمان تاکسیرانی و همچنین نصب برچسب های نرخ کرایه روی تاکسی این لازم الاجرا خواهد بود.

ارسال نظر