شناسه خبر : 31785

اختصاصی چابک آنلاین؛

زیان انباشته مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل؛ ۶۳ میلیارد تومان

زیان انباشته مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل؛ 63 میلیارد تومان

درآمدعملیاتی شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در سال گذشته به ۶۶۶ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم درمقایسه با درآمدهای عملیاتی 1663 میلیارد تومانی این شرکت در سال گذشته حدود 996 میلیارد تومان کاهش داشته است.

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران سال 67 تاسیس شد و این شرکت در سال 86 مبادرت به تاسیس شش شرکت با سرمایه هر کدام یک میلیون ریال کرده است که به جز شرکت مهندسی بدیع گسترش مابقی در سال 87 فعال شده است.

درحال حاضر شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران جز واحدهای تجاری فرعی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

فعالیت اصلی شرکت تاسیس کارخانه کشتی سازی و صنایع وابسته و ایجاد تاسیسات و تجهیزات لازم جهت ساخت، تعمیر و نوسازی انواع کشتی و ایجاد تاسیسات دریایی و بهره برداری از آن و ساخت سکوهای حفاری و انواع سازه های دریایی و خرید و فروش یا صدور انواع کشتی و فرآورده های صنعتی است.

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در سال گذشته، 275 میلیارد تومان درآمد از محل پیمان های در جریان تکمیل، 378 میلیارد تومان درآمد از محل درآمد حاصل از تعمیرات و12 میلیاردتومان از محل منطقه ویژه اقتصادی-ناشی از خدمات ارایه شده کسب کرده است.

مقایسه

ناگفته نماند که شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران در سال گذشته، 141میلیارد تومان درآمد از محل سود ناشی از تسعیر دارایی های ارزی عملیاتی درآمد داشته است.

مروری بر عملکرد سال گذشته شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران نشان داد که سود خالص این شرکت در سال گذشته  به رقم  یک میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با سود خالص 10 میلیارد تومانی این شرکت در سال 99 حدود 9 میلیارد تومان کاهش داشته است.

زیان انباشته شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران هم در سال گذشته به 63میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال  99حدود 1 میلیارد تومان کاهش داشته است.

زیان انباشته این شرکت در سال 1399 رقمی معادل 64 میلیارد تومان بوده است.

عملکرد

این شرکت در سال 79 بابت ساخت ۶  فروند کشتی، قراردادی با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی منعقد کرده بود که چهار فروند از کشتی های مذکور در سال های گذشته تحویل داده شده، اما به دلیل اختلافات فی مابین عملیات تکمیل دو فروند از آن ها متوقف  شد.

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران ، موجودی مواد و کالای خود را در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

  • قنبر

    پس این شرکت داره چیکار میکنه؟

ارسال نظر