شناسه خبر : 31616

قیمت نفت امسال روی ۱۰۰ دلار را نمی‌بیند

قیمت نفت امسال روی ۱۰۰ دلار را نمی‌بیند

بانک آمریکایی جی پی مورگان پیش بینی کرد قیمت نفت امسال به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نخواهد رسید، مگر این که یک رویداد ژئوپلیتیکی بزرگ، بازارها را دوباره به آشوب بکشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشت جدیدی اعلام کردند اوپک پلاس ممکن است ۴۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه نفت در سال میلادی جاری اضافه کند و صادرات روسیه ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۳ بهبود پیدا کند.

طبق یادداشت این بانک وال استریت، انتظار می رود تولید نفت روسیه تا ژوئن بهبود پیدا کند و قیمت بالای نفت، مانع از آن خواهد شد که آمریکا برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک، نفت خریداری کند.

جی پی مورگان پیش بینی کرد تقاضای چین برای نفت به میزان ۷۷۰ هزار بشکه در روز رشد می کند که افزایش کمتری در مقایسه با پیش بینی اوپک و آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضای چین در سال میلادی جاری است.

گلدمن ساکس همچنان انتظار دارد قیمت نفت برنت امسال به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد اما در پیش بینی خود تجدیدنظر کرده و انتظار دارد به جای اواسط سال ۲۰۲۳، نفت در دسامبر سه رقمی شود. گلدمن ساکس هفته گذشته برآورد خود از میانگین قیمت نفت در سال میلادی جاری را از ۹۸ دلار، به ۹۲ دلار پایین برد.

پیش بینی این بانک سرمایه گذاری آمریکایی از قیمت نفت برنت در سال آینده، ۱۰۰ دلار در هر بشکه است که کمتر از پیش بینی قبلی ۱۰۵ دلار است.

با وجود کاهش پیش بینی قیمت نفت، گلدمن ساکس همچنان یکی از خوش بین ترین بانکها در خصوص نفت و کالاهای دیگر است و بر این باور است که ابرسیکل جدیدی در راه است.

گلدمن ساکس پیش بینی کرده است تقاضای چین برای نفت در پی تسهیل محدودیتهای کرونایی، امسال به میزان ۱.۱ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا که باعث کندی فعالیت اقتصادی و ضعیف شدن تقاضا برای سوخت خواهد شد، بیش از سه درصد کاهش یافت و با کاهش هفتگی روبرو شد.

 

ارسال نظر