شناسه خبر : 31444

اختصاصی چابک آنلاین؛

سود خالص شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل؛ ۶۵۰ میلیون تومان

سود خالص شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل؛ 650 میلیون تومان

درآمدهای عملیاتی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوردر پایان نیمه نخست امسال به ۱۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، این رقم در مقایسه با درآمدهای عملیاتی 107 میلیارد و 600 میلیون تومانی مدت مشابه سال گذشته این شرکت، حدود 40 میلیارد تومان  رشد داشت.

شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وظیفه ساخت و توسعه راه های روستایی، طراحی و ساخت زیر بناهای حمل و نقل (راه ها، راه آهن، بنادر و فرودگاه ها) و تاسیسات و تجهیزات مربوط ، نظارت براجرای طرح ها و پروژه های زیربناهای حمل و نقل از طرق عقد قرارداد با پیمانکاران را برعهده دارد.

نگاهی به صورتهای مالی این شرکت نشان می دهد که  زیان عملیاتی این شرکت در نیمه نخست امسال، به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با زیان عملیاتی 23 میلیارد و 400میلیون تومانی مدت مشابه سال گذشته این شرکت، حدود 21 میلیارد و 900 میلیون تومان کاهش نشان می دهد.

در این بررسی مشخص شده که فعالیت های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  با در آمد عملیاتی 147 میلیارد تومانی در نیمه نخست امسال تنها 652 میلیون تومان سود ساخته است.

هرچند که زیان خالص این شرکت در مدت مشابه سال قبل بالغ بر 23 میلیارد تومان بوده است. 

از سوی دیگر، زیان انباشته شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در شش ماهه نخست امسال، حدود 32 میلیارد تومان اعلام شد.

البته این  رقم در مقایسه با زیان انباشته مدت مشابه سال گذشته این شرکت کاهشی 652 میلیون تومانی را نشان می دهد.

ناگفته نماند که شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نیمه نخست سالجاری  از محل فروش دارایی های خود یک میلیارد و 180 میلیون تومان سود کسب کرده است.

درعین حال سود حاصل از فروش ضایعات، این شرکت در شش ماهه منتهی به شهریور ماه امسال به 774 میلیون تومان رسید. 

همچنین این شرکت از محل اجاره انبار رباط کریم، اردکان و اجاره منازل حدود 266 میلیون تومان سود به دست آورده است.

 

ارسال نظر