شناسه خبر : 31362

لزوم جدی‌تر گرفتن واردات خودرو

لزوم جدی‌تر گرفتن واردات خودرو

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مزیت اصلی عرضه خودرو در بورس کالا این است که دیگر پول به جیب دلالان و واسطه‌ها نمی‌رود. با این حال برای تنظیم بازار باید گزینه واردات را جدی‌تر از قبل دنبال کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام‌والمسلمین «سید جواد حسینی‌کیا» افزود: در شرایط کنونی بازار خودروی کشور، چاره‌ای به‌جز عرضه خودرو در بورس باقی نمانده است.

وی گفت: هرچند خود بورس هم اشکالاتی دارد، اما از آنجایی که مبتنی بر مکانیسم عرضه و تقاضا است، شفافیت را به دنبال دارد.

حسینی‌کیا خاطرنشان‌کرد: تنها مزیت بورس این است که پول دیگر به جیب دلال و واسطه نمی‌رود.

وی ادامه‌داد: با توجه به ناترازی عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بورس هم بالا است و بر این اساس برای مشتریان هیچ منفعتی به دنبال ندارد، با این حال در شرایط کنونی و کوتاه‌مدت چاره‌ای جز عرضه در بورس نداریم.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: برای میان‌مدت و بلندمدت باید نظیر کاری که در گروه خودروسازی سایپا انجام شد به مدل‌سازی بپردازیم، یعنی با پیش فروش و اعمال برخی شرایط کاری کنیم تا مشتریان واقعی ورود کنند.

وی تصریح‌کرد: جدی‌تر گرفتن واردات خودرو، دیگر گزینه‌ای است که باید روی آن کار کنیم و تاکنون ما را به اهداف مدنظر نرسانده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان‌داشت: در مقوله واردات، به دنبال خودروهایی بودیم که بتواند با خودروهای پرتیراژ و ارزان قیمت داخلی نظیر پژو، پراید و غیره رقابت کند، نه اینکه سراغ خودروهایی برویم که قیمت‌های میلیاردی پیدا می‌کنند.

وی در عین حال اظهار داشت: نرخ ارز و تعرفه‌های وارداتی روی قیمت‌های بالای خودروهای وارداتی تاثیرگذار شده است.

مجلس آماده حمایت از گزینه واردات خودروهای دست‌دوم

حسینی‌کیا تصریح‌کرد: موضوع واردات خودروهای دست‌دوم و کارکرده می‌تواند در شرایط کنونی بازار خودروی کشور کارساز باشد.

وی گفت: این موضوع در اختیار دولت است و مجلس نیز آماده حمایت همه‌جانبه از آن است.

ارسال نظر