شناسه خبر : 30649

قیمت نفت یک درصد سقوط کرد


قیمت نفت یک درصد سقوط کرد

قیمت نفت روز پنج شنبه در پی انتشار آماری که رشد بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی را نشان داد و نگرانیها نسبت به افت تقاضا برای سوخت را بارز کرد، کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۶ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت با ۷۳ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید و به کاهش حدود یک درصدی که شب گذشته داشت، افزود.

نگرانیها نسبت به رکود اقتصادی آمریکا پس از آن که مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند نرخ بهره برای کنترل تورم، باید به بالای پنج درصد برسد، باعث افت بازار نفت شد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در این باره گفتند: این اظهارات، شبح رکود را برانگیختند و در نتیجه، ریسک پذیری کمتر شد.

در این بین، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ ژانویه، به میزان حدود ۷.۶ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است که برخلاف نتیجه نظرسنجی رویترز بود که ۹ تحلیلگر پیش بینی کرده بودند این ذخایر حدود ۶۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

رشد چشمگیر ذخایر نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی روی داده است.

اما ذخایر سوخت هایی نظیر دیزل و نفت کوره به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران افزایش این ذخایر به میزان ۱۲۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم به دلیل تعطیلات روز مارتین لوتر کینگ در آمریکا، با یک روز تاخیر منتشر شد. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج شنبه منتشر خواهد شد.

 با دورنمای افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، ارزش دلار صعود کرد و تقاضا برای نفت را کاهش داد. نفت به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود و افزایش قیمت این ارز، معاملات نفت را برای خریداران غیرآمریکایی، گرانتر می کند.

 

ارسال نظر