شناسه خبر : 30492

رشد ۲۲ درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران

رشد ۲۲ درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران

مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ به ۴ میلیارد و ۷۱۵ میلیون یورو رسیده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۲۱ رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، مرکز آمار اروپا (یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ را ۴.۷۱۵ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۱ مجموع مبادلات دو طرف ۳.۸۶ میلیارد یورو اعلام شده بود.

آلمان با صادرات ۱.۴۶۵ میلیارد یورویی بیشترین سهم را در میان اعضای اتحادیه اروپا در صادرات به ایران داشته است به طوری که ۳۹ درصد مجموع صادرات اروپا به ایران از مقصد آلمان بوده است.

به‌رغم لفاظی‌های سیاسی مقامات دولت آلمان علیه کشورمان، مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد دو رقمی مواجه شده است. صادرات آلمان به ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نیز رشد ۲۰ درصدی داشته و به ۹۷۶ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال میلادی قبل ۸۱۲ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

آلمان از نظر واردات از ایران نیز کشور اول اروپایی در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ بوده است. واردات آلمان از ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ با رشد ۵ درصدی مواجه شده و به ۲۶۰ میلیون یورو رسیده است.

مجموع مبادلات تجاری ایران و آلمان در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به یک میلیارد و 725 میلیون یورو رسیده است. مبادلات دو کشور در ۱۱ ماهه ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و 551 میلیون یورو اعلام شده بود.

ارسال نظر