شناسه خبر : 30281

آغاز فعالیت شبکه مراکز تجاری ایران در قاره آفریقا تا پایان سال

آغاز فعالیت شبکه مراکز تجاری ایران در قاره آفریقا تا پایان سال

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز فعالیت ۸ مرکز تجاری در قاره آفریقا تا پایان سال خبر داد و گفت: این مراکز به شکل شبکه‌ای به فعالین اقتصادی که قصد تجارت در کشور‌های کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای جنوبی را دارند، خدمات می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد صادق قنادزاده، مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران درهمایش بررسی ظرفیت‌های تجاری شمال آفریقا گفت: ظرفیت بالای مراکز تجاری زیر نظر سازمان توسعه تجارت ایران در کشور‌های هدف به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌های ورود به بازار است.

قناد زاده افزود: بالغ بر ۸ مرکز تجاری در سرتاسر قاره آفریقا فعال شده و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکت‌های تولیدی و صادراتی که بنای حضور در بازار آفریقا را دارند، می‌پردازند. این مراکز در کشور‌های کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای جنوبی مستقر و این شبکه تا پایان سال تکمیل می‌شود.

در ادامه این همایش، شوشتری، دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا این وزارتخانه با بیان اهمیت راهبردی کشور‌های شمال آفریقا از آمادگی تمامی سفرا و نمایندگی‌های کشورمان برای مشورت، مساعدت و همکاری با تجار و صادرکنندگان ایرانی خبر داد.

شوشتری با تأکید بر اولویت صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه‌گذاری در کشور‌های شمال آفریقا افزود: توجه ویژه شرکت‌ها به قوانین حمایتی و همچنین ضوابط خاص کشور‌های شمال آفریقا، پیش از ورود از لازمه‌های مهم فعالیت در این کشورهاست.

همچنین در ادامه این همایش، رایزن بازرگانی کشور الجزایر به تشریح سیاست‌های حمایت از سرمایه گذاران در این کشور پرداخت و از نسخه جدید قانون سرمایه گذاری الجزایر به عنوان یک فرصت تاریخی برای ورود شرکت‌های ایرانی یاد کرد.

همایش بررسی ظرفیت‌های تجاری شمال آفریقا به همت اداره کل آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران و با هدف بررسی ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی کشور‌های شمال آفریقا با حضور سفرای کشور‌های شمال آفریقا، رایزنان بازرگانی کشور‌های هدف، دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه و جمع کثیری از تجار و علاقمندان به فعالیت‌های اقتصادی در شمال آفریقا در به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

ارسال نظر