شناسه خبر : 30143

واگذاری فرایند اخذ پروانه کار اتباع خارجی به کاریابی‌ها

واگذاری فرایند اخذ پروانه کار اتباع خارجی به کاریابی‌ها

کارفرمایان متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی در استان تهران به منظور بهره‌گیری از خدمات مطلوب‌تر با مراجعه به کاریابی‌های منتخب در سطح استان، نسبت به ثبت نام اولیه، تشکیل پرونده الکترونیک تبعه و ارسال درخواست صدور روادید و تمدید پروانه کار اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی شهریور ماه امسال از سوی معاون اشتغال وزارت کار در ۱۴ استان راه اندازی شد. به موجب این سامانه از ابتدای مهرماه تمام واحدهای اجرایی در استان‌ها موظف شدند درخواست‌های مرتبط با استفاده از خدمات اشتغال اتباع خارجی را صرفاً در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی ثبت و رسیدگی کنند.

کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی نیز طبق ماده ۱۲۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت‌نام و ایجاد پرونده شخصی الکترونیکی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید و یا ابطال پروانه کار اقدام کنند.

محمود کریمی بیرانوند - معاون اشتغال وزارت کار- تاکید دارد که سراسر کشور باید به این سامانه متصل شوند.

وی از تمام واحدهای اجرایی در استان‌ها خواسته تا درخواست های مرتبط با خدمات اشتغال اتباع خارجی را از طریق سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی ثبت کنند.

در همین راستا و با توجه به راه‌اندازی سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی در کشور، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به منظور کاهش مراجعات حضوری و اجرای کامل دولت الکترونیک، به عنوان اولین دستگاه اجرایی در کشور ارائه خدمات غیر حضوری در حوزه اشتغال اتباع خارجی را آغاز کرده است.

سید هادی علوی - دبیر هیات فنی اشتغال اتباع خارجی استان تهران - از کارفرمایان متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی خواسته تا در صورت تمایل به منطور بهره گیری از خدمات مطلوب تر با مراجعه به کاریابی‌های منتخب در سطح استان نسبت به ثبت نام اولیه، تشکیل پرونده الکترونیک تبعه و ارسال درخواست صدور روادید و تمدید پروانه کار اقدام کنند.

وی از برگزاری دوره یک روزه مبانی اشتغال اتباع خارجی برای کاریابی ها و نحوه کار با سامانه با همکاری انجمن صنفی کاریابی های خصوصی استان تهران خبر داد.

به گفته علوی، با واگذاری بخش اول فرآیند اخذ پروانه کار به کاریابی های منتخب استان، ضمن تکریم ارباب رجوع، کاهش زمان فرآیند اخذ پروانه کار و جلب رضایت مخاطبین در راستای اجرای دولت الکترونیک محقق خواهد شد.

سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی با هدف شفاف سازی و ساماندهی فعالیت اتباع بیگانه در کشور راه اندازی شده و همه درخواست‌های مرتبط با خدمات اشتغال اتباع خارجی باید در این سامانه به نشانی  http://eatba.mcls.gov.ir به ثبت رسیده باشد.

به گزارش ایسنا، کارفرمایان متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی می‌توانند صرفا بعد از ثبت‌نام و تشکیل پرونده الکترونیکی در سامانه، درخواست خود را در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید و یا ابطال پروانه کار به ثبت برسانند.

 

ارسال نظر