شناسه خبر : 30072

سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بین ۷ تا ۸ درصد است

سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بین ۷ تا ۸ درصد است

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بر ضرورت ترمیم دستمزد کارگران و جبران هزینه های معیشتی آنها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم در بحث حمایت‌های نقدی یا غیرنقدی و اختصاص سبد کالا یا کالابرگ خانوارهای کارگری هم مدنظر قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ابوی، با تاکید بر جبران هزینه های زندگی خانوارهای کارگری اظهار کرد: در حال حاضر هزینه های سبد معیشت کارگران به دلیل افزایش اجاره بها و هزینه های مسکن و درمان افزایش یافته است ولی ما هنوز از آن نقطه مطلوبی که کارگران در شرایط موجود از یک رفاه نسبی برخوردار باشند، فاصله داریم.


وی گفت: انتظار داریم در بحث حمایت‌های نقدی یا غیرنقدی و اختصاص سبد کالا یا کالابرگ، خانوارهای کارگری را هم مدنظر قرار بدهند تا کمک کوچکی به جبران هزینه های معیشتی آنها باشد.


ابوی ادامه داد: طبق آمارها سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید بین ۷ تا ۸ درصد است و نمی تواند در تورم و یا افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار باشد لذا افزایش نرخ تورم را باید در بخشهای دیگر جست و جو کرد.


دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران  با اشاره به تصویب افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران گفت: این افزایش ماندگاری کارگران در محیط کار را به دنبال داشت و انگیزه آنها برای ادامه کار در کارخانه ها را موجب شد.


ابوی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های زندگی و عقب ماندگی مزدی کارگران از سال های گذشته لازم است ترمیم حقوق کارگران در دستور کار قرار گیرد زیرا طبق گزارش ها، در سال‌جاری ماندگاری در مشاغل ۳۰ درصد افزایش یافته و افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در این زمینه اثرگذار بوده است.


وی با تاکید بر حمایت دولت از تولید و کارفرمایان گفت: اگر کارفرمایان در زمینه حق بیمه، مالیات و تامین مواد اولیه حمایت ببینند از افزایش حقوق کارگران استقبال می کنند. دولت باید در بحث تعیین دستمزد به نقش و تعهد خود در قبال هم کارگر و هم کارفرما عمل کند.
 

 

ارسال نظر