شناسه خبر : 30025

۵ میلیون تن کالای اساسی ذخیره‌سازی شد

۵ میلیون تن کالای اساسی ذخیره‌سازی شد

بر اساس آمارها طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری، به طور متوسط هر هفته ۶ کشتی حامل انواع کالاهای اساسی از مبادی ورودی وارد کشور و ۵ میلیون تن کالای اساسی ذخیره‌سازی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر با ورود هفتگی ۶ کشتی حامل کالاهای اساسی به بنادر ایران و تخلیه، بارگیری و ارسال محموله‌های آن‌ها به اقصی نقاط کشور، تاکنون ۵ میلیون و ۲۱۳ هزار تن کالا برای نگهداری در مراکز ذخیره‌سازی و عرضه در شبکه‌های توزیع وارد کشور شده است.

 بر اساس این گزارش، کالاهای اساسی یاد شده در قالب ۲۳۴ فروند کشتی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کانتینر که محموله‌های آن‌ها شامل بیش از ۴ میلیون و ۱۶۷ هزار تن گندم، ۶۱۳ هزار تن روغن خام، ۳۶۶ هزار تن برنج و ۶۷ هزار تن شکر است، در بنادر ایران تخلیه شده است.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، بندر امام خمینی (ره)، بندر بوشهر، بندر عباس و بندر چابهار در جنوب و بنادر امیرآباد و انزلی در شمال کشور، مبادی اصلی ورود کالاهای اساسی به کشورمان شناخته می‌شوند که در این میان، بندر امام خمینی (ره) از بیشترین سهم در ورود کالاهای اساسی و انتقال آن به مبادی مصرف و مراکز ذخیره‌سازی برخوردار است.

ارسال نظر