شناسه خبر : 29909

وضعیت عرضه بنزین سوپر بهتر شده است

وضعیت عرضه بنزین سوپر بهتر شده است

سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: هم اکنون وضعیت توزیع و عرضه بنزین سوپر در کشور مناسب نیست، ولی در مقایسه با یک ماه گذشته شرایط بهتر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبر گزاری صدا وسیما، شبکه رادیویی گفتگو در برنامه صبح و گفتگو با رضا نواز، سخنگوی محترم جایگاه داران سوخت و نماینده حقوقی جایگاه داران سوخت در باره وضعیت بنزین سوپر گفتگویی داشته که به شرح ذیل می‌باشد:

مجری: سلام عرض می‌کنم خدمت شما و وقت شما بخیر


رضا نواز : بنده هم سلام عرض می‌کنم خدمت شما و همکاران محترمتان

سؤال: وضعیت بنزین سوپر الان چگونه است؟ تأمین شده است کامل؟

رضا نواز: ما هفته قبل هم اگر اشتباه نکنم ریاست محترم هیئت مدیره خبری را انتشار دادند، چون مردم خیلی پیگیری می‌کردند، فعلاً توزیع بنزین سوپر به صورت گسترده و پایدار انجام نمی‌شود، ولی نسبت به هفته قبل و یکماه قبل وضعیت بهتر شده است یعنی اینکه کلان شهر‌ها و شهر‌ها در کشورمان تجربه کرده اند دوباره برگشتن بنزین سوپر به چرخه را، ولی اینکه هر روز مردم بتوانند سوختگیری کنند فعلاً نمی‌شود در این مورد به صورت شفاف اطلاع رسانی کرد که وقتی مراجعه به جایگاه دارند حتماً بنزین سوپر در دسترس شان است.


سؤال: معلوم هم نیست تا چه زمانی است این روند؟


رضا نواز: وضعیتی که ما می‌بینیم به صورت آهسته و پیوسته دارد بهبود پیدا می‌کند، ولی هنوز به آن حالت نرمال و روال عادی برنگشته است. من دو هفته اخیر را می‌گویم.


سؤال: من هفته قبل در پمپ بنزین دیدم که تخلیه کردند بنزین سوپر را و فکر می‌کنم یکی دو روز بنزین سوپر بود و از هفته قبل تا الان دیگر نیست.


رضا نواز: دقیقاً همین روال را ما داریم.

سؤال: آهستگی اش زیاد است و پیوستگی هم دیگر ندارد.


رضا نواز: بله زیاد است. بله می‌گویم بعضی از استان‌ها چند تا جایگاه سوخت عرضه را انجام دادند و ما امیدوار شدیم، ولی آنطور که باید و شاید اتفاق نیفتاده است و ما هم از این موضوع شرمنده مردم هستیم.


سؤال: در این زمینه برنامه چه است؟


رضا نواز: آن دلیل اصلی که فاز تعمیراتی پالایشگاه‌ها و این‌ها بود انجام شده است، ولی بعد از اینکه به مدار تولید برگردد یک مقدار زمان می‌برد. به ما علت را همین اعلام کرده اند. ما فقط عرضه را انجام می‌دهیم و دلیل اینکه مصرف بنزین معمولی و یورو ۴ بالا است مدار‌های تولید معمولاً در پالایشگاه‌ها برای اینکه این را تأمین کنند بکار گرفته می‌شود و کمتر سمت بنزین سوپر می‌روند، ولی تلاش‌ها بر این بوده است از طرف شرکت وزارت نفت که حتماً به جایگاه سوخت برگردد و منتظریم که آن روال عادی شود اگر روال عادی بشود به صورت سریع و شفاف به مردم خواهیم گفت.

سؤال: مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟


رضا نواز: نه مشخص نیست از نظر ما اطلاع خاصی در این مورد نداریم.

سؤال: الان قیمت سوپر چقدر است؟


رضا نواز: ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است و یارانه ندارد.

سؤال: چون در خبر‌ها آمده بود ورود بنزین سوپر به استان‌ها و کارت سوخت؟


رضا نواز: خیر کارت سوخت با آن فرق دارد. موضوع کارت سوخت چیز دیگری است و آن چیز دیگری بوده است. چند نکته در مورد کارت سوخت عرض کنم، ما الان خواهشی که از مردم داریم این است که دستگاه‌های کارت خوانی که در جایگاه سوخت نصب است این‌ها به دلیل فرسودگی مشکلات عظیمی وجود دارد و تأمین خرابی‌ها بالا است، مردم کارت‌هایی که شکسته هستند و با چسب هستند را داخل دستگاه‌ها قرار ندهند، دومین مسئله اینکه کارت سوخت شان را به هیچ وجه دراختیار دیگران قرار ندهند خصوصاً دراختیار افراد سودجو قرار ندهند اگر کارت سوخت شان یارانه دارد و بنزین دارد این سوخت برای آن خودرو درنظر گرفته شده است و اگر این کار را کنند و انجام شود این نوعی تخلف است و جرائم سنگینی درانتظار دارنده کارت است.

روال حقوقی و قانونی که در کشور داریم اگر کسی دیگری سوخت گیری را انجام دهد مخصوصاً که سودجویی شود از این موضوع، جرائم سنگین برای مردم خواهد داشت.

سؤال: از منظر سودجویی تخلف به حساب می‌آید؟


رضا نواز: از لحاظ قانونی اشکال دارد. این‌ها یک مسائلی است که اختلاف نظر‌هایی در این موضوع وجود دارد بین ما و شرکت‌های تابعه وزارت و سازمان تعزیرات، حتی به پرسش‌های شرعی و این‌ها هم رسیده است، ولی چیزی که ساری و جاری است در کشور باید هر خودرو با کارت خودش سوختگیری را انجام دهد.

افرادی هستند که قیمت بنزین یارانه‌ای با بازار تفاوت دارد و بعنوان بازار سیاه به این نگاه می‌شود؛ که خواهش مان این است که مردم به هیچ وجه کارت هایشان را دراختیار این افراد قرار ندهند.

ارسال نظر