شناسه خبر : 29826

پرمصرف‌ها منتظر قبوض جدید باشند

پرمصرف‌ها منتظر قبوض جدید باشند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت : ما کمبود گاز در کشور نداریم، ولی همزمان با افزایش برودت هوا، طرح های مدیریت مصرف گاز در کشور به اجرا در می‌آید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مسلم رحمانی با بیان اینکه از ابتدای آذرماه با ورود توده سرد سال و پاییزی، تمام تأسیسات شرکت ملی گاز، وزارت نفت، هم تأسیسات بالادستی، هم تولید، پالایش، انتقال و توزیع، تمام اقدامات عرضه را در حداکثر آمادگی انجام دادند، اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما به صورت شبانه روزی در وزارت نفت این بود که بتوانیم هرچه مناسب‌تر توزیع گاز را در سطح کشور به خصوص در بخش خانگی و تجاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این زمان نزدیک به ۶۰ میلیون مترمکعب کمتر از این حجم در سطح کشور توزیع می‌شد ـ یعنی به اندازه بیش از دو فاز یک پالایشگاه‌های پارس جنوبی ـ گفت: با این جبهه سرد جدید هم پیش بینی می‌کردیم که میزان مصرف باز افزایش پیدا کند؛ از روز گذشته تا کنون بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده همه تأسیسات شرکت در حداکثر تولید و پالایش قرار دارند و همه همکاران ما در بخش انتقال و توزیع هم پای کار هستند که شبکه و خطوط پایداری باشد و در حال حاضر هم خوشبختانه تمامی شبکه‌های سطح کشور در حال پایدار گازرسانی است.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، بحث تولید و عرضه یکی از مهم‌ترین موضوعات برای وزارت نفت به عنوان سیاستگذار اصلی تولید است، بحث مدیریت مصرف نیز باید توسط دستگاه‌های متنوع تحت مدیریت و کنترل باشد، در وزارت نفت بالاخص شرکت ملی گاز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت، با همکاری دولت مصوبه‌ای ابلاغ شد که بحث کاهش ۱۰ درصد مصارف بخش دولتی و همچنین پایش ادارات و دستگاه‌های دولتی بود که  دولت ابتدا از خودش آغاز کرد.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۷۲ هزار مورد بازرسی در سطح کشور در ادارات ونهاد های دولتی از ابتدای آذرماه انجام شده که به ۸۴۱ مورد قطع گاز ختم شده است، در گفت و گویی تلویزیونی افزود: قطع گاز معمولاً همان روز که قطع شده با اخذ تعهد وصل می‌شود مگر اینکه تکرار شود و در آن صورت با نظر استاندار استان قطع گاز اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با این اقدام ۱۰ درصد که هدف بود به نتیجه رسید، امسال هم خوشبختانه تعداد مواردی که خارج از آن چارچوب مصرف می‌کنند نسبت به سال گذشته کمتر شده و این نشان می‌دهد که همکاری بخش دولتی بیشتر بوده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه کمبود گاز در کشور نداریم بحث ما عدم تراز بین مصرف و تولید است، بنابراین خواهش می کنم از لفظ کمبود گاز استفاده نشود، گفت:  در مورد اقداماتی که برای پرمصرف‌ها اتفاق افتاده دو بسته در دولت به پیشنهاد وزارت نفت مصوب شد، بحث تشویقی است کسانی که در سه پلکان اول هستند به هیچ عنوان قیمت گاز بهایشان تغییر نمی‌کند اگر ۳۰ درصد این سه پلکان را کاهش بدهند مصرفشان رایگان خواهد بود، اما بد مصرف‌ها که پلکان ۱۱ و ۱۲ است.

 به گفته وی، ۷۱۳۸ مورد در این پلکان‌ها قطع گاز اتفاق افتاده هشدار و پیامک داده شد، چون رعایت نکردند قطع گاز اتفاق افتاد و قبوض جدیدی که برای آن ها می‌آید قبوض کاملاً معناداری خواهد بود.

 

ارسال نظر