شناسه خبر : 29810

کمبود سیمان در کشور وجود ندارد

کمبود سیمان در کشور وجود ندارد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود کاهش گاز تحویلی به کارخانجات سیمان، اما با تحویل سوخت دوم (مازوت) برنامه‌های تولید به قوت خود باقی است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «سیف‌الله امیری» امروز (یکشنبه)، با اشاره به مطالب عنوان شده توسط دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و قطعی گاز ۵۴ کارخانه سیمان، افزود: قطعی گاز کارخانجات به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه گاز تحویلی به آنها کاهش یافته است و در مجموع روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز تحویل سیمانی‌ها می‌شود.

وی گفت: قطعی‌های گاز هم با برنامه بوده و برای صنایع فولادی و سیمانی اعمال شده است، اما در تابستان گذشته و در تعامل با وزارت نفت نسبت به تامین سوخت جایگزین (مازوت) برای کارخانجات سیمان اقدام شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به عرضه هفتگی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا، تصریح‌کرد: کمبود سیمان در کشور وجود ندارد.

دپوی بیش از ۱۴ میلیون تن کلینکر

وی بیان‌داشت: اکنون بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) در انبارهای کارخانجات دپو شده که ۱۱ میلیون تن آن قابل استفاده است. حتی اگر کارخانجات نخواهند به تولید کلینکر ادامه بدهند به اندازه دو ماه و نیم کلینکر در انبارها موجود است.

امیری ادامه‌داد: به نظر می‌رسد گفت‌وگوی دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان فقط به‌منظور بازارسازی بوده است و باید جلوی مصاحبه‌های این‌چنینی گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌عرضه سیمان در بورس کالا در روز جاری نیز انجام می‌شود و «اینجانب تعهد می‌دهم که هیچ مشکلی در تامین سیمان وجود ندارد.»

این مقام مسوول وزارت صمت اظهار داشت: تنها مشکلی که وجود داشت، تامین مازوت به عنوان سوخت دوم برای استفاده در فصل سرما بود و اگر هم واحدی تاکنون سهمیه مازوت خود را دریافت نکرده، با مکاتبه با وزارت صمت می‌تواند اقدام کند.

 
ارسال نظر