شناسه خبر : 29677

اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های مسافربری در مسیر‌های بین‌المللی

اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های مسافربری در مسیر‌های بین‌المللی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های مسافربری در مسیر‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما، علی اکبر صفایی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از این سازمان و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ‌هیئت وزیران در مصوبه‌ای وزارت نفت را مکلف کرد به اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های مسافربری در سفر‌های بین‌المللی اقدام کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: براساس مصوبه یاد شده از این به بعد، کشتی‌های مسافربری پس از اخذ مجوز‌های لازم می‌توانند ۸۰ درصد از سهمیه سوخت مورد نیاز خود برای سفر بین بنادر جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را به نرخ یارانه‌ای دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت: هزینه سوخت برای ناوگان مسافربری همواره یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در به کارگیری این ناوگان بوده و در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کل هزینه‌های عملیاتی را شامل می‌شود.
صفایی گفت: پیش بینی می‌شود با حمایت هیئت وزیران از اختصاص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های مسافربری که در مسیر‌های بین المللی تردد می‌کنند، رشد روزافزون سفر‌های دریایی و توسعه دریامحور در زمینه کسب و کار‌های مرتبط با حمل و نقل مسافران ایرانی و خارجی و به تبع آن رونق اشتغال را در صنعت گردشگری شاهد باشیم.  

ارسال نظر