شناسه خبر : 29653

ایران تولید مشترک خودرو با روسیه را بررسی می کند

ایران تولید مشترک خودرو با روسیه را بررسی می کند

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه گفت، تهران در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با مسکو است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه گفت، تهران در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با مسکو است.

وی در گفت و گو با خبرنگاران با توضیح اینکه طرفین در حال بررسی این موضوع هستند، ابراز امیدواری کرد که این طرح ها محقق شود.

جلالی خاطرنشان کرد، ایران خودرو و سایپا، دو خودروساز بزرگ ایران که هر دو تابستان گذشته در نمایشگاه قطعات خودرو در مسکو شرکت کرده‌اند، با شرکای روسی نیز گفت و گوهایی داشته‌اند.

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان ایران در اواخر ماه نوامبر اعلام کرد، تهران و مسکو یک یادداشت تفاهم برای صادرات خودروی ایران به روسیه به ارزش 300 میلیون دلار امضا کرده‌اند.

وی افزود، ایران خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز در غرب آسیا به دنبال خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به بازار روسیه چشم دوخته است.

بر اساس آمار آژانس آتوستات روسیه، ده هزار و 400 دستگاه خودروی ساخت ایران خودرو تا جولای 2022 در روسیه وجود داشته است. این خودروها شامل مدل سمند (سدان کلاس C) است.

باوجود اینکه ایران چندین دهه تحت تحریم های غرب قرار داشت، توانسته است صنعت خودروسازی خود را توسعه دهد و نیاز داخلی را تامین می کند.

این کشور پس از خروج شرکت های خودروساز خارجی از ایران به دنبال اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران، مجبور شد تا اتکا به این خودروسازها را کاهش دهد.

 

ارسال نظر