شناسه خبر : 29423

نظام بازار با رتبه‌بندی نشان استاندارد رقابتی می‌شود

نظام بازار با رتبه‌بندی نشان استاندارد رقابتی می‌شود

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه رتبه‌بندی نشان استاندارد در دستور کار ست، گفت: اعتباردهی و رتبه‌بندی نشان استاندارد، رکود و رخوت موجود کیفیت کالا و خدمات را برهم می‌زند و صنایع را به سمت رقابتی شدن و گشایش بازار می‌برد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «مهدی اسلام‌پناه» روز یکشنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی تهران، سازمان ملی استاندارد ایران را منزلگاه تولیدکنندگان، کارآفرینان و اهالی بخش خصوصی معرفی کرد.

وی، از ایجاد کمیسیون تخصصی انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی در سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون برقراری ارتباط بی‌واسطه و موثر بخش خصوصی با سازمان ملی استاندارد ایران برای رفع موانع در تولید و خدمات است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه رشد شاخص‌های رضایتمندی عمومی در ابعاد کمی و کیفی کالا و خدمات، جزو اهداف تحولی این سازمان قرار دارد، ادامه‌داد: تحکیم بنیان نظام استاندارد به دست کارآفرینان و تولیدکنندگان رقم می‌خورد و لازم است با پیوند استاندارد با بخش خصوصی، شاخص رضایت عمومی را از کالا و خدمات ارتقاء دهیم.

دبیر شورای عالی استاندارد، به روز رسانی استانداردها را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان برشمرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در تدوین و بازنگری استانداردها، تقویت نظام استانداردسازی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی استاندارد، اظهارداشت: رییس دولت مردمی در این جلسه، مبارزه با کم فروشی را مورد تاکید قرار داد و این موضوع به عنوان یک دغدغه اجتماعی از ابتدای سال در سازمان ملی استاندارد ایران با جدیت دنبال می‌شود.

اسلام پناه تاکید کرد: با متخلفان در هر سطح و جایگاه بدون هیچگونه تسامحی برخورد قاطع انجام می‌شود و باور داریم احقاق حقوق کیفی مردم خط قرمز سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی گفت: بخش خصوصی می تواند با ورود به مقوله جایزه کیفیت جهان اسلام و دریافت نشان حلال، از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بخش برای گشایش‌ بازارهای بین المللی استفاده کند.

 

ارسال نظر