شناسه خبر : 29260

کشف منابع جدید نفتی در جنوب غرب کشور

کشف منابع جدید نفتی در جنوب غرب کشور

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، گفت: برای نخستین بار به دانش جدیدی برای اکتشاف نفت از طریق هوایی کشف کرده ایم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی فکور گفت: برای نخستین بار به دانش جدیدی برای اکتشاف نفت دست پیدا کرده ایم و به روش مغناطیس سنجی هوایی که تا اعماق ۷ هزار متر زیر سطح زمین را جهت شناسایی مخازن و میادین هیدروکربوری به کار می‌رود، دست یافته ایم.

به گفته مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، در این روش سرعت هواپیمایی به گونه‌ای تنظیم شده که این کار را انجام می‌دهد و خلبان این هواپیما ایرانی است و با توجه به آنکه پرواز در ارتفاع کم و با حداکثر زاویه ۵ باید انجام شود، بسیار دشوار است.

او می‌گوید: این روش را خلبان جوان طراحی و اجرای کار را انجام داده است و این اقدام از طرف وزارت دفاع و سپاه کار مشترک صورت می‌گیرد‌.

 فکور گفت‌: از محاسن این کار برداشت اطلاع در هواپیما کارگزاری می‌شود و هیچ گونه پارازیت از طرف کولر هواپیما صورت نمی‌گیرد و با توجه به آنکه هواپیما سبک است و حرکت هواپیما در جریان جو بسیار دشوار است، در فصل سرما و در ارتفاعات زاگرس حرکت ۶۰۰ متر از سطح زمین بسیار دشوار است و در این فصل خلبان ماهر آن را کنترل می‌کند.

فکور گفت: با ذخایر کشف شده ایران در کره زمین جزو افتخارات ایران به شمار می‌رود و در مجمع سه کشور به شمار می‌رویم که در آینده منابع هیدروکربن و همچنین منابع اکتشافی ایران در قله انرژی نقش آفرینی می‌کند.

 او گفت‌: در جنوب غرب کشور منابع جدید نفتی کشف شده که جزئیات آن در آینده نزدیک توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد.

فکور گفت: یک بلوک اکتشافی دریایی در آب‌های خلیج فارس توسط متخصصان ایرانی طراحی شده که حجم ذخایر گازی این بلوک اکتشافی، بالغ بر ۳۰ تریلیون فوت مکعب است.

 

ارسال نظر