شناسه خبر : 29191

صادرات دام به ۲۰۰ هزار راس رسید

صادرات دام به ۲۰۰ هزار راس رسید

مدیرعامل اتحادیه دام‌سبک گفت: بنابر آمار از ابتدای رفع ممنوعیت صادرات تاکنون ۲۰۰ هزار راس دام سبک صادر شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  افشین صدردادرس گفت: بنابر آخرین آمار طی ۲ ماه و نیم گذشته با احتساب دام عشایر ۲۰۰ هزار راس دام سبک صادر شده است.

او قیمت کنونی هرکیلو دام را ۸۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی گوشت رابطه منطقی با قیمت دام زنده ندارد به طوریکه سایر عوامل بازار گوشت تاثیر بیشتری بر افزایش قیمت دارند.

صدردادرس می‌گوید: با توجه به قیمت خوراک دام و سایر هزینه ها، حداقل هرکیلو دام با قیمت واقعی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان اختلاف دارد که براین اساس دامداران همچنان در تنگنا هستند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه خرید حمایتی دام‌ متوقف است، گفت: با توجه به آنکه سردخانه های پشتیبانی امور دام‌مملو از گوشت است، خرید حمایتی همچنان متوقف شده است. از این رو وزارت جهاد و تشکل ها باید بدنبال راهکار دیگری برای جمع آوری دام مازاد بازار باشند.

او گفت: بنابر آمار شهریور ماه، یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام مازاد داشتیم که صادرات ۲۰۰ هزار راس دام در برابر این‌میزان انباشت دام رقمی‌نیست‌.

بنابر آمارهای اعلامی اتحادیه دام سبک از اسفند سال گذشته که صادرات دام متوقف شد، نرخ هر کیلو دام زنده ۷۵ هزار تومان بود و در خرداد و تیر قیمت به ۶۵ هزار تومان کاهش یافت که مجدد در شهریور و مهرماه به ۷۵ هزار تومان رسید که این امر نشان می دهد قیمت دام زنده طی ۶ ماهه ثابت  بوده است.

 

ارسال نظر