شناسه خبر : 29126

اختصاصی چابک آنلاین؛

افت ساخت و ساز تقاضای سیم وکابل را کاهشی کرد

افت ساخت و ساز تقاضای سیم وکابل را کاهشی کرد

مدیرعامل گروه کارخانه های افلاک الکتریک خراسان، ازکاهش شدید تقاضای سیم و کابل درصنعت ساختمان کشور خبردادو گفت: کاهش بودجه های عمرانی و افت صدور پروانه های ساختمانی، منجر به کاهش تقاضا و مصرف سیم و کابل شده است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، حسین محمدیان درگفتگو با چابک آنلاین در عین حال ، افزود:مدت زمان پرداخت مطالبات پروژه های عمرانی از سوی شرکت های دولتی طولانی شده که این امر چالش هایی را هم برای صنعت سیم و کابل به وجودآورده است.

وی، تصریح کرد: علاوه بر کاهش شدید تقاضای سیم و کابل، نوسان قیمت مواد اولیه در بازارهای بین المللی هم  مزید بر علت  شده و منجر به افزایش هزینه های تولید در صنعت سیم و کابل شده است.

مدیرعامل گروه کارخانه های افلاک الکتریک خراسان، خاطر نشان کرد : قیمت مواد اولیه صنعت سیم و کابل که شامل سه ماده مس و آلومینیوم و PVC است، متاثر از قیمت های جهانی و LME بورس لندن، دچار نوسانات شدیدی می شود.

وی، با بیان اینکه تولیدات غیراستاندارد درحوزه سیم و کابل افزایش یافته است،مدعی شد که نیمی از حوادث آتش سوزی در سال های گذشته ناشی از استفاده سیم و کابل غیر استاندارد بوده است.

محمدیان، تاکید کرد: نهاد های نظارتی باید نقش خود را در فراهم کردن بستر جمع آوری کالاهای غیر استاندارد درکشور به درستی ایفا کنند چرا که با برنامه ریزی صحیح  امکان تحقق این امر وجود دارد.

 

ارسال نظر