شناسه خبر : 28950

احکام مالیاتی حمایت از کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال ابلاغ شد

احکام مالیاتی  حمایت از کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال ابلاغ شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، احکام مالیاتی آیین نامه حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای سیاست‌‌های حمایت از تولید و تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، احکام مالیاتی آیین نامه حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال موضوع تصویب نامه شماره ۱۴۲۱۸۰/ت ۶۰۵۱۱ ک مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.
 
در این بخشنامه آمده است: مطابق ماده (۶) این آیین نامه، سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن و مقررات مربوط به آن موظف است برای کلیه کسب و کار‌های مشمول که فاقد سابقه مالیاتی بابت فعالیت مذکور در نظام مالیاتی باشند، در صورتی که فعالیت خود را به سکو‌های مشمول انتقال دهند مشوق‌های زیر را اعمال نماید:
 
۱- معافیت از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد (فروش کالا یا ارائه خدمت) حاصله در سکو‌های مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶- و اصلاحات بعدی آن (سی برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد).
 
۲- تعیین حداقل نرخ مالیات مقطوع کسب و کار‌های مشمول به صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‌ شود.
 
تبصره- کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم‌های آتی معاف خواهند شد.
 
۳- محسوب نمودن کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه سکو‌ها و کسب و کار در سکو‌های داخلی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بخشنامه‌های مرتبط را تهیه و به کلیه واحد‌های مربوط ابلاغ نماید. سقف هزینه‌های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.
 
تبصره-کلیه معافیت‌‌ها و بخشودگی ‌های مودیان که در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه‌های صادره سازمان امور مالیاتی کشور حسب نوع فعالیت و خدمات تعیین شده است، در صورت انجام این فعالیت یا ارائه خدمات توسط کسب و کار‌های مشمول این تصویب نامه از معافیت‌ها و بخشودگی‌‌های مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط برخوردار می‌ شوند.
 
ارسال نظر