شناسه خبر : 28922

صادرات ۱۳ هزار تن ورق سرد

صادرات ۱۳ هزار تن ورق سرد

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ۱۳ هزار تن ورق سرد در هفت ماه امسال صادر شده که در مقایسه با میزان صادرات آن در مدت مشابه پارسال، ۱۸ درصد بیشتر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ؛ بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در هفت ماه امسال یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که در مقایسه با یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن صادر شده در مدت مشابه پارسال ۶ درصد بیشتر شده است.

 
صادرات سایر اقلام فولادی در مجموع هفت ماه ۱۴۰۱، همچون مقاطع تخت، محصولات فولادی و آهن اسفنجی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افت صادرات چهار درصدی برای محصولات فولادی و افت ۴۶ درصدی برای مقاطع تخت و آهن‌اسفنجی ثبت شده است.
 
از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که یک میلیون و ۴۱۵ هزار تن آن میلگرد (با رشد هشت درصدی نسبت به پارسال)، ۹۱ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع (با افت ۱۳ درصدی) و ۷۴ هزار تن تیر آهن (با افت یک درصدی) صادر شده که در مجموع نسبت به صادرات این مقاطع در هفت ماه ۱۴۰۰، افزایش شش درصدی رخ داده است.
 
صادرات شمش فولاد (فولاد میانی) با رشد ۱۸ درصدی از چهار میلیون و ۵۷ هزار تن به چهار میلیون و ۷۹۹ هزار تن رسیده است.
 
از مجموع کل شمش صادر شده، یک میلیون و ۳۳۵ هزار تن سهم اسلب است که صادرات آن در هفت ماه امسال ۳۶ درصد کمتر از میزان صادر شده در مدت مشابه پارسال است. همچنین۸۶۰ هزار تن بیلت‌ و بلوم صادر شده که چهار درصد بیش از میزان صادرات آن در هفت ماه ۱۴۰۰ است.
 
صادرات محصولات فولادی چهار درصد در مقایسه با صادرات آن در هفت ماه پارسال کاهش یافته و از یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن صادرات در نیمه نخست ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن در مجموع هفت ماه ۱۴۰۱ رسیده که ۳۵۸ هزار تن آن در مهر ماه صادر شده و الباقی متعلق به نیمه نخست سال است.
 
همچنین، در هفت ماه نخست امسال، ۲۰۱ هزار تن مقاطع تخت و ۳۷۸ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که به نسبت ۳۶۹ هزار تن مجموع مقاطع تخت فولادی و ۶۹۸ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، هر یک کاهش ۴۶ درصدی داشته است.
 
از میزان مقاطع تخت فولادی صادر شده، با کاهش ۵۱ درصدی ۱۴۱ هزار تن ورق گرم، با کاهش ۳۰ درصدی ۴۷ هزار تن ورق پوشش‌دار صادر شده است. ۱۳ هزار تن ورق سرد نیز در این مدت صادر شده که نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه پارسال، ۱۸ درصد بیشتر است.
ارسال نظر