شناسه خبر : 28917

صادرات تجهیزات نیروگاهی به روسیه

صادرات تجهیزات نیروگاهی به روسیه

مدیر عامل شرکت نیروی برق حرارتی گفت: لغو تحریم‌ها تاثیری در توسعه صنعت نیروگاهی نخواهد داشت زیرا ما با توان داخلی توانسته‌ایم صادرکننده توربین باشیم و در این زمینه بی‌نیاز هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرسول پیشاهنگ ، درباره نیاز به واردات و تکنولوژی خارجی برای توسعه صنعت نیروگاهی در کشور اظهار داشت: ابتدای انقلاب هیچ‌یک از تجهیزات نیروگاهی ما داخلی نبود و تعمیرات در این بخش در حد تعویض روغن واحدهای نیروگاهی بود اکنون 95 درصد تجهیزات داخلی است.

وی افزود: ما طی یک در دوره 5 ساله 720 هزار قطعه را ساخت داخل کردیم و در سال گذشته نیز 144 هزار قطعه ساخت داخل شد. 

مدیر عامل شرکت نیروی برق حرارتی تصریح کرد: ما با همکاری دانشگاه‌ها، صنعت و باضافه شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدیم قطعات هایتک را که در انحصار یک یا دو کشور است در داخل تولید کنیم و بی‌نیاز باشیم. 

وی با بیان اینکه ما بزودی در زمینه واردات کلیه قطعات نیروگاهی بی‌نیاز خواهیم شد، در مقایسه با دیگر کشورها در زمینه تعمیرات نیروگاهی گفت: صنعت نیروگاهی ما در دیگر کشورها به این شکل است که این کشورها  به دلیل امکان واردات قطعه را تعویض و ما تعمیر می‌کنیم. 

پیشاهنگ درباره تاثیر لغو تحریم‌ها بر توسعه صنعت نیروگاهی کشور خاطرنشان کرد: لغو تحریم‌ها تاثیری در توسعه صنعت نیروگاهی نخواهد داشت زیرا ما با توان داخلی توانسته‌ایم صادرکننده توربین باشیم و در این زمینه بی‌نیاز هستیم، بنابراین لغو تحریم‌ها تاثیر چندانی بر روند توسعه صنعت نیروگاهی کشور ما ندارد. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صادرات تجهیزات به کشورهای دیگر نیز اعلام کرد: تاکنون به کشور عراق، سوریه، مالزی و اخیرا روسیه تجهیزاتی را صادر کرده‌ایم.

 

ارسال نظر