شناسه خبر : 28795

رشد جدی سهام صنایع غذایی با صادرات ۲۵۰ تنی محصولات کشاورزی به قطر

رشد جدی سهام صنایع غذایی با صادرات 250 تنی محصولات کشاورزی به قطر

یک تحلیلگر بازارهای مالی، خبرداد که درصورت صادرات روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی و کشاورزی از کشور در ایام جام جهانی به کشور قطر، این یک خبر خوب بوده و تأثیر جدی و خوبی روی رشد سهم‌های صنایع غذایی در بازار سرمایه خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین، به تازگی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، از صادرات روزانه ۲۵۰ تن مواد غذایی وکشاورزی به قطر در ایام جام جهانی خبرداده و اعلام داشته است که این توافق با برنامه‌ریزی سازمان توسعه تجارت و برگزاری نمایشگاه ماه گذشته دردوحه میسر شده است. گفته می‌شود که اکنون چند محموله مواد غذایی و کشاورزی هم به قطر رسیده است.

«اشکان چهره‌نگار»، اذعان داشت که سهم‌های صنایع غذایی وکشاورزی در بازار سهام ازجمله سهم‌های کوچک بازار بوده که از لحاظ ارزش بازار و فروش ریالی هم عددهای بالایی نیستند به همین دلیل، صادرات روزانه 250 تن مواد غذایی و کشاورزی به کشور قطر، تأثیر جدی روی سهام صنایع غذایی و کشاورزی بازار سهام خواهد گذاشت.

ارزش روزگروه محصولات غذایی در بازار سهام درحال حاضردر محدوده 77 هزارو 562 میلیاردتومان بوده که این گروه 1.2 درصد از بازار سهام را در اختیار خود دارد.

همچنین ارزش روز گروه زراعت با 17 نماد درشرایط فعلی 31 هزارو 531 میلیارد تومان بوده که دست‌کم 5 دهم درصد از بازار سهام متعلق به این گروه و اعضای آن است.

 با یک جمع و تفریق ساده می‌توان به این نتیجه رسید که ارزش روز بازار دو گروه زراعت و محصولات غذایی چیزی در حدود یکصد و هشت هزارمیلیارد تومان می‌شود.

 این عضو هیأت مدیره شرکت سبد گردان نوین نگر آسیا، در مورد کلیات بازار سرمایه هم گفت که در حال حاضر متغیرهای اقتصادی به صورت کامل از بورس حمایت می‌کنند، هرچند که قیمت فعلی سهم‌ها از ارزش ذاتی آنها به مراتب پایین‌تر بوده به همین دلیل بسیاری از سهامداران تمایلی به فروش سهم و خروج از بازار سهام ندارند.

وی، ادامه دادکه هم‌اکنون، وقتی یک خبر مثبت به بازار منعکس می‌شود، خریداران جدید هم به خرید سهام و ورود به بازار ابراز تمایل می‌کنند، بنابراین بازارفعلی، یک بازار نوسانی وروبه مثبت است.

چهره نگار، اذعان داشت که با توجه به نرخ تورم، بازارسرمایه یک بازار جذاب بوده وحتی فاصله بین بازار سرمایه با سایر بازارها هم زیاد است، بنابراین تصمیم گرفته تا این فاصله را با سایر بازارها بکاهد.

وی، در اشاره به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، گفت که در حال حاضرکف شاخص تثبیت شده، زیرا شاخص یک میلیون و 300 هزار واحد را رد کرده و محدوده حمایت برای شاخص بازار وجود دارد. عضوهیأت مدیره شرکت سبدگردان نوین نگرآسیا، پیش‌بینی کرد که نسبت به دورنمای بازار سرمایه تا شب عید خوش بین بوده و احتمال کسب بازدهی در محدوده 20درصدی دربازار وجود دارد.

وی، دراشاره به گروه‌های جذاب بازار سهام، اذعان داشت که در کوتاه و میان مدت، صنعت خودرو، صنعت جذابی بوده چون محصولات خودرویی‌ها هم در بورس کالا عرضه می‌شوند و افزود که صنایع پالایشگاهی در شرایط کنونی از نسبت قیمت به درآمد خوبی برخوردارند که با توجه به محدوده قیمت نفت در بازارهای جهانی، این گروه پالایشی‌ها نیز در بازار سهام جذاب خواهند بود.

 

ارسال نظر