شناسه خبر : 28769

سطح زیر کشت گندم به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار رسید

سطح زیر کشت گندم به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار رسید

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار مجموع سطح زیرکشت از ابتدای سال زراعی تاکنون به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل کشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۸۵۰ هزار هکتار اراضی آبی زیرکشت رفته است. 

به گفته او، هم اکنون کشت در استان ها ادامه دارد و امیدواریم که سطح زیر کشت به مرز ۶ میلیون هکتار برسد. هر چند امسال پیش بینی شده که سطح زیر کشت در دیم زارها ۵۰۰ هزار هکتار توسعه یابد که در صورت شرایط مساعد جوی و بارش در استان های مختلف این امر محقق خواهد شد.

ایمانی می گوید: در شرایط فعلی کشت در برخی استان ها به دلیل کاهش نزولات جوی دچار مشکل است و همواره بعد از پایان فصل کشت و اعلام سطح سبز می توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید داشت.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به تاکید بر کشت قراردادی، تامین نهاده و کمک های فنی و اعتباری در بحث خرید ادوات پیش بینی می شود که در صورت شرایط مساعد بارش به مرز خودکفایی برسیم.

او گفت: هم اکنون در تامین کود اوره مشکلی نداریم،‌ اما کودهای فسفاته و پتاسه به دلیل میزان کم با تاخیر به استان ها ارسال می شود چرا که بدلیل وارداتی بودن کودهای فسفاته و پتاسه در تامین دچار مشکل هستیم.

 

ارسال نظر