شناسه خبر : 28739

عرضه بیش از حد کالا عامل رکود اقتصاد آمریکا خواهد شد؟

عرضه بیش از حد کالا عامل رکود اقتصاد آمریکا خواهد شد؟

موجودی‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه سپتامبر نسبتاً افزایش یافت و نشان می‌دهد که کسب‌وکارها نسبت به سفارش کالاهای بیشتر محتاط‌تر شده‌اند زیرا هزینه‌های استقراض بالاتر باعث کاهش تقاضا می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد موجودی‌های تجاری پس از افزایش ۰.۹ درصدی در ماه آگوست ۰.۴ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که موجودی انبارها ۰.۵ درصد افزایش یابد.

موجودی انبارها در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش یافت. موجودی‌های خرده فروشی در ماه سپتامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت و این به دنبال رشد ۱.۴ درصدی در ماه اگوست بود. بهبود زنجیره تامین و کاهش تقاضا برای کالاها در میان نرخ بهره بالاتر و همچنین تغییر در هزینه‌ها به سمت خدمات، خرده‌فروشان را با کالاهای اضافی مواجه کرده است. این امر برخی را مجبور کرده است که تخفیف‌های قیمتی ارائه دهند.

اقتصاددانان نگران هستند که عرضه بیش از حد کالاها می‌تواند یکی از محرک‌های رکود پیش‌بینی شده در سال آینده باشد. موجودی وسایل نقلیه موتوری طبق برآورد ماه گذشته ۱.۹ درصد افزایش یافت. آنها در ماه اگوست ۳.۶ درصد افزایش یافتند. موجودی‌های خرده‌فروشی به استثنای خودروها که در محاسبه تولید ناخالص داخلی قرار می‌گیرند، طبق برآورد ماه گذشته ۰.۱ درصد کاهش یافت.

 انباشت موجودی انبار نسبت به سرعت قوی در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه، موجودی‌ها برای دو فصل متوالی باعث کاهش تولید ناخالص داخلی شده‌اند.

 

ارسال نظر