شناسه خبر : 28661

تدوین ۹۱ استاندارد در حوزه تجهیزات انرژی بر

تدوین ۹۱ استاندارد در حوزه تجهیزات انرژی بر

سرپرست دفتر نظارت بر اجرای استاندارد انرژی و محیط‌زیست گفت: ۵۱ استاندارد ملی مربوط به تجهیزات انرژی بر و ۴۰ استاندارد در حوزه فرآیند‌های انرژی بر تدوین شده که در صورت نیاز، بازنگری و تجدیدنظر می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدسجاد گازر با تاکید بر اصلاح فرآیند‌های مصرف انرژی افزود: بررسی و تأیید گزارش بازرسی انرژی ارسال شده توسط شرکت‌های بازرسی در سامانه انرژی، به اداره‌های کل استاندارد استان‌ها واگذار شده است.

 
وی گفت: با نظارت بر گزارش شرکت‌های بازرسی انرژی در سامانه انرژی، ارزیابی‌های دقیق و منطقی نسبت به گزارش‌ها و میزان مصارف انرژی در واحد‌های تولیدی انجام شود.
 
این مسئول با بیان اینکه باید در بحث معیار مصرف انرژی جدیت داشته باشیم، افزود: با اجرایی شدن این طرح در استان‌ها و حصول نتیجه تا پایان سال جاری، پس از این، بررسی گزارش‌های بازرسی انرژی ارسالی از سوی شرکت‌های بازرسی انرژی توسط ادارات انجام می‌شود.
 
سرپرست نظارت بر مصرف انرژی و محیط‌زیست، کمبود منبع انرژی را تهدید و معضل بزرگ برای کشور دانست و گفت: کمبود انرژی در کشور تا آنجایی اهمیت دارد که هر سال با شروع فصل تابستان نگران قطعی برق هستیم.
 
گازر، اجرای هماهنگ برنامه‌ها برای کاهش معیار مصرف‌انرژی در استان‌ها را ضروری دانست و افزود: ۵۱ استاندارد ملی مربوط به تجهیزات انرژی بر و ۴۰ استاندارد در حوزه فرآیند‌های انرژی بر تدوین شده است که در صورت نیاز، بازنگری و تجدیدنظر می‌شود.
 
وی به اظهارات وزیر نیرو در همایش روز ملی کیفیت اشاره کرد و گفت: با اقدام سازمان ملی استاندارد و تدوین استاندارد‌های مورد نیاز، الکتروموتور‌هایی روی کولر‌های آبی تولیدی نصب می‌شود مصرف برق را تا میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
 
گازر با بیان اینکه استاندارد معیار مصرف‌انرژی به اندازه دیگر استاندارد‌ها از جمله مواد غذایی حائز اهمیت است، تاأکید کرد: تلاش برای کاهش مصرف انرژی در کشور به‌عنوان مسئولیت سنگین بر عهده همه ماست و باید برای حفظ این منبع عظیم اهتمام داشته باشیم.
ارسال نظر