شناسه خبر : 28526

۳۸ ناحیه شهر تهران فاقد سوله مدیریت بحران ست

۳۸ ناحیه شهر تهران فاقد سوله مدیریت بحران ست

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اکنون ۱۰۵ سوله مدیریت بحران در تهران وجود دارد و ۳۸ ناحیه فاقد سوله است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی نصیری روز شنبه با اشاره به کمبود سوله‌های سازمان پیشگیری مدیریت بحران در شهر تهران گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی مدیریت بحران کشور هر ناحیه از شهر تهران باید دارای یک سوله مدیریت بحران باشد که اکنون با کمبود ۳۸ سوله مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت و تجهیز هر سوله حدود ۶۰ میلیارد تومان است، ‌افزود: بر اساس قانون نیز این هزینه را باید شورای شهر در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران قرار دهد. سال گذشته شورا مبلغ ساخت یک سوله را در اختیار ما قرار دارد که ساخته شد.

وی درباره واکنش یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره فاسد شدن مواد غذایی در سوله سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: بر اساس فهرست کالاها، در این سوله‌ها هیچ مواد غذایی و دارویی نگهداری نمی‌شود و طبق قانون، سازمان مدیریت بحران وظیفه‌ای برای تامین دارو و غذا در هنگام وقوع بحران در تهران ندارد.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران روز شنبه ۲۱ آبان در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره نگهداری مواد غذایی فاسد در سوله‌های مدیریت بحران گفت: در این سوله‌ها هیچ گونه مواد غذایی نگهداری نمی‌شود.

وی افزود: در این سوله‌ها اره، تیشه، موتور برق، و بیل و چادر و مواد امداد اولیه وجود دارد و هیچ مواد غذایی در این سوله‌ها وجود ندارد.

زاکانی اظهارداشت: اکنون از سوله‌های مدیریت بحران به صورت چند وجهی در مواقع غیربحران استفاده می‌شود اما مدیریت همه سوله‌ها با سازمان پیشگیری از بحران شهرداری تهران است.

 

 

 

 

ارسال نظر