شناسه خبر : 28457

حال ناخوش تولیدکنندگان سومین اقتصاد بزرگ جهان

حال ناخوش تولیدکنندگان سومین اقتصاد بزرگ جهان

نظرسنجی نشان داد که خوش‌بینی تولیدکنندگان ژاپن در نوامبر به پایین‌ترین حد در ۲۲ ماه گذشته رسید، در حالی که روحیه بخش خدمات به بالاترین حد در سه سال گذشته رسید و بر شکنندگی و ناهمواری بهبود ژاپن پس از کووید-۱۹ تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این نظرسنجی ماهانه بررسی‌های سه ماهه بانک مرکزی ژاپن (BOJ) نشان می‌دهد که تولیدکنندگان انتظار داشتند که شرایط کسب‌وکارشان طی سه ماه آینده بهبود یابد، در حالی که پاسخ‌دهندگان بخش خدمات انتظار تغییر اندکی داشتند.

نتایج مختلط بر چالش سیاستگذاران در حفظ بهبودی تاکید کرد. اقتصاددانان تخمین می‌زنند که اقتصاد شماره سه جهان در سه ماهه سوم به شدت کند شد زیرا کاهش ین، هزینه‌های زندگی را بالاتر برد و خطر کندی رشد جهانی افزایش یافت.

در نظرسنجی رویترز از ۴۹۵ شرکت بزرگ که در آن ۲۴۷ شرکت به شرط ناشناس ماندن پاسخ دادند، بسیاری نگرانی‌های خود را در مورد ضعف ین که باعث افزایش هزینه‌های واردات می‌شود و کمبود تراشه‌های طولانی‌مدت بر تولید خودرو و خطراتی مانند کندی اقتصاد چین و جنگ اوکراین ابراز داشتند.

یکی از مدیران از سازندگان ماشین‌آلات در این نظرسنجی گفت: کاهش سرعت و رکود طولانی‌مدت تولید خودرو در چین به دلیل کمبود تراشه و افزایش هزینه‌های مواد فولادی و انرژی، از افزایش فروش و افزایش سود شده جلوگیری کرده است.

ارسال نظر