شناسه خبر : 28361

۷۵ هکتار زمین در منطقه ۱۹ تهران رفع تصرف شد

۷۵ هکتار زمین در منطقه ۱۹ تهران رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ۷۵ هکتار شامل زمین‌های فضای سبز، ۴۰ قطعه زمین محصور، ۷۰ باب مغازه و واحد تجاری منطقه ۱۹ رفع تصرف و آزادسازی کامل شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی صالحی افزود: در مرحله دوم آزادسازی این ناحیه و با همکاری دادسرای ناحیه ۳۷ تهران(انفال و ثروت های عمومی)، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و شهرداری منطقه ۱۹ با حضور ۲۰۰ نیروی یگان پلیس، ۴۰۰ نفر شهربان، ۱۰۰ نفر از عوامل این منطقه و با در اختیار داشتن ۳۲ دستگاه بولدوزر، لودر، بیل و کامیون، ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده ناحیه ۳ منطقه ۱۹ معروف به خلازیر از دست سودجویان خارج و رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: حسب بازدیدهای میدانی و گزارش‌های شهرداری تهران، سودجویان به ویژه در این بازه زمانی اعتراضات، از محدوده خیابان شقایق تا بزرگراه آزادگان و حدفاصل بزرگراه شهید کاظمی تا خیابان سهیل جنوبی با سرعت زیادی اقدام به ساخت وساز کردند که با گزارش‌های شهرداری تهران و دستور دادستانی رفع تصرف در سه مرحله و به صورت کامل انجام شد.

صالحی اضافه کرد: آزادسازی در سه مرحله انجام شده و در مرحله سوم نیز ۵۰ باب واحد تجاری غیرمجاز تخریب، پنج هکتار زمین رفع تصرف شده و مابقی سازه‌های غیرقانونی نیز به طور کامل توسط نیروهای حاضر در صحنه، تخریب و از دست سودجویان آزاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: منابع بیت المال و اموال مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و با کسانی که قانون را نادیده می‌گیرند هیچگونه مماشاتی نخواهد شد.

 پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه ۱۵ آبان در یکصد و سومین نشست شورای شهر تهران از اقداماتی که شهرداری منطقه ۱۹ تشکر کرد و گفت: در مدت اخیر با ساخت و سازهای غیرقانونی مشکلات جدی برای تهران ایجاد شده بود و نیروی انتظامی و شهرداری و دادسرای ناحیه ۳۷ دست به دست هم دادند و ۷۵ هکتار زمین را آزاد کردند.

سروری گفت: شورای شهر به شدت و با حساسیت ساخت و سازهای غیر مجاز را پیگیری می‌کند و نسبت به کوتاهی‌ها برخورد لازم را خواهد داشت.

ارسال نظر