شناسه خبر : 28342

وارد شدن مسکن به بورس تاثیری در تولید مسکن نخواهد گذاشت

وارد شدن مسکن به بورس تاثیری در تولید مسکن نخواهد گذاشت

عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بازار مسکن به جای وارد شدن در بازار بورس تشنه تولید و عرضه است که با اجرایی شدن ۴میلیون واحد مسکونی به سمت رونق هدایت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله اوتادی گفت: مقرر شده بود که دولت طرح در سال یک میلیون واحد مسکونی را برای متقاضیان و اقشار ضعیف جامعه تامین کند که امیدوار هستیم.به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن  برسد.این در حالی است که با اجرای طرح فروش متری مسکن در بازار سرمایه که اخیرا مجدد مطرح شده باید برنامه ریزی مناسبی در حوزه مسکن برای کنترل و یا تقویت آن داشته باشد. 

 عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور در پاسخ به این سوال که  آیابا وارد شدن بازار مسکن به بازار بورس اجاره بها  کاهش خواهد یافت؟ گفت :خیر چراکه این بازار تنها برای سوده دهی و یا زیان دهی مصرف کنندگان خواهد بود و هیچ تاثیری در تولید و یا عرضه مسکن نخواهد گذاشت بنابراین دولت باید در این بخش تنها به فکر تامین و تولید مسکن در شهرهای مختلف باشد.

اومی گوید: باید دولت از ظرفیت های بخش خصوصی در این بخش استفاده کند چراکه اگر در این بازار دولت تنها باشد با افزایش قیمت مصالح ساختمانی شاهد کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت مسکن خواهیم بود بنابراین در حال حاضر شاهد تقویت نقش بخش خصوصی برای رونق این بازار در حال حاضر هستیم که خوشبختانه هم تاکنون توانسته‌ دراین حوزه موفق باشد.

 

ارسال نظر