شناسه خبر : 28338

دنده عقب ژاپن از سرمایه گذاری در آمریکا

دنده عقب ژاپن از سرمایه گذاری در آمریکا

دولت ژاپن هشدار داد که سیاست‌های مالیاتی جدید آمریکا برای خودرو‌های الکتریکی منجر به کاهش سرمایه گذاری این کشور خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت ژاپن به تازگی هشدار داده است که سیاست‌های مالیاتی جدید خودرو‌های الکتریکی در آمریکا در نهایت می‌تواند مانع از سرمایه گذاری بیشتر ژاپنی‌ها در این کشور شود که در نهایت این مسئله به اشتغال در آمریکا ضربه خواهد زد.

در اظهارنظری که به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارسال شد، دولت ژاپن تعدادی از نگرانی‌ها را در مورد اعتبارات مالیاتی در قانون کاهش تورم (IRA) مطرح کرد که برای ایجاد زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیرتر طراحی شده است. آمریکا قصد دارد با این قانون تعامل با چین را کاهش دهد.

این بیانیه نقطه اوج نگرانی‌های چند ماهه دولت ژاپن است، مبنی بر اینکه قانون IRA خودروسازان ژاپنی را در بازار آمریکای شمالی در مضیقه قرار می‌دهد.

دولت مدعی است که الزامات واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی با سیاست مشترک بین دولت‌های ژاپن و آمریکا برای ایجاد زنجیره‌های تامین انعطاف پذیر از طریق همکاری با متحدان و شرکا همخوانی نداد. به همین خاطر دولت ژاپن می‌گوید این امکان وجود دارد که خودروسازان ژاپنی در سرمایه گذاری بیشتر برای برقی کردن وسایل نقلیه تردید کنند. موضوعی که می‌تواند تأثیرات منفی بر گسترش سرمایه گذاری و اشتغال در آمریکا داشته باشد.

ژاپن به جمع کره جنوبی و کشور‌های اروپایی می‌پیوندد که پیش از این در مورد این قانون ابراز نگرانی کرده بودند. وزارت خارجه کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که به دنبال مهلت سه ساله در مورد این قانون است تا خودروسازان این کشور بتوانند به دریافت مشوق‌های خودرو‌های الکتریکی در آمریکا ادامه دهند.

محدودیت‌های جدید در تامین باتری و مواد معدنی حیاتی، همراه با سقف قیمت و سقف درآمد، از اول ژانویه اعمال می‌شود که باعث می‌شود تمام خودرو‌های الکتریکی فعلی واجد شرایط دریافت اعتبار کامل ۷۵۰۰ دلاری نباشند.

دولت ژاپن گفت محدودیت در اعتبار مالیاتی خودرو‌های برقی، گزینه‌های موجود برای مصرف کنندگان آمریکایی را با هزینه‌های مقرون به صرفه محدود می‌کند و ممکن است در برنامه‌های دولت بایدن برای دستیابی به اهداف آب و هوایی اختلال ایجاد کند.

 

ارسال نظر