شناسه خبر : 28294

اختصاصی چابک آنلاین؛

تولیدات زیرپله ای به صنعت سنگ مصنوعی آسیب زده است

تولیدات زیرپله ای به صنعت سنگ مصنوعی آسیب زده است

مدیرعامل شرکت بهین ساخت الوند،گفت : میزان درآمدهای ناشی از فروش محصولات در نیمه اول سالجاری حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته کاهش داشت.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، احسان ملتجی، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: در حال حاضر نیمی از مواد اولیه صنعت تولید سنگ وارداتی هستند که افزایش هزینه های تامین مواد اولیه از جمله هزینه های حمل و نقل و سایر مشکلاتی که در زمینه واردات وجود دارد، شرایط صنعت را پیچیده تر کرده است.

وی،خاطرنشان کرد:واردات مواد اولیه صنعت تولید سنگ های مصنوعی اغلب ازکشورهای چین و ترکیه است و صادرات محصولات سنگ مصنوعی نیز به کشورعراق صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت بهین ساخت الوند، در رابطه با تنوع و کیفیت سنگ های مصنوعی تولید شده در صنایع داخلی کشور، گفت: تنوع محصولات این صنعت در کشور بسیار گسترده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه تولیدات این صنعت درگروی سه عامل تامین مواد اولیه، ماشین آلات و دانش فنی است که به دلیل عدم دسترسی زیاد تولید کننده ها به هر سه عامل، امکان رقابت جهانی را سلب کرده است.

ملتجی، با بیان اینکه تولیدات زیرپله ای سنگ مصنوعی به تولیدات استاندارد این صنعت آسیب زده است، گفت: با وجود تخصصی بودن این صنعت، میزان تولیدات زیرپله ای و غیر استاندارد در این حوزه زیاد است و اغلب مصرف کننده های ما اطلاعاتی در خصوص نحوه تولید این محصولات،ندارند .

وی، با اشاره به مشکلات مالی تولید کننده های صنعت سنگ مصنوعی، گفت: تامین مالی از طریق تسهیلاتی که در اختیار تولید کننده های این صنعت قرار می گیرد به تولید کننده ها کمک جدی می کند.

 

ارسال نظر