شناسه خبر : 28261

ظرفیت پتروشیمی ایران هر ۱۰ سال ۲ برابر می شود

ظرفیت پتروشیمی ایران هر ۱۰ سال ۲ برابر می شود

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: میانگین سرعت توسعه صنعت پتروشیمی در دنیا هر ۲۰ سال ۲ برابر می شود، اما ما بنا داریم به برکت تحریم و با مجاهدت متخصصین تا ۱۲ سال آینده به مرز ۲۰۰ میلیون تن برسیم، یعنی هر ۱۰ سال تولید ما دو برابر می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مرتضی شاهمیرزایی در مراسم پدافند غیر عامل در صنعت نفت با بیان اینکه ما ابتدای انقلاب تنها ۶ مجتمع پتروشیمی داشتیم، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب در جایگاه ۹۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده قرار داریم.

وی افزود: میانگین سرعت توسعه صنعت پتروشیمی در دنیا هر ۲۰ سال  ۲ برابر می شود، اما ما بنا داریم به برکت تحریم و با مجاهدت متخصصین تا ۱۲ سال آینده به مرز ۲۰۰ میلیون تن برسیم، یعنی هر ۱۰ سال تولید ما دو برابر می‌شود.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: سال ۷۹ ما ۱.۵ میلیون تن تولید داشتیم و امروز به دلیل ظرفیت نصب شده و خوراک کم نظیر هنر ما این است که محصولات را تبدیل به محصولات با ارزش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روند منحنی تقاضا برای فراورده‌ها در دنیا رشد منفی دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل استانداردهای زیست محیطی و ضوابط موجود کم کم از سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی پاک حرکت می‌کنیم.

شاهمیرزایی بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ گرید انواع محصولات پتروشیمی در ایران تولید می شود و برنامه قطعی دولت این است که زنجیره ارزش تکمیل شود.

وی تاکید کرد: ما مصمم هستیم برای اینکه خودمان را از مباحث پدافندی مصون بداریم تامین مواد اولیه صنایع با تکیه بر ظرفیت داخلی باشد.

معاون وزیر نفت گفت: اکنون بیش از ۱۱۰ طرح بزرگ و کوچک در حال فعالیت هستند که برخی از این طرح‌ها معادل ارزی بالغ بر ۴ میلیارد دلار را دارند.

وی یادآور شد: مطالعاتی انجام شده که برای تکمیل زنجیره ارزش ۲۲ محصول راهبردی در داخل تامین شود و خودکفایی پتروشیمی و تکمیل چرخه فرایند محصولات را داشته باشیم.

ارسال نظر