شناسه خبر : 28255

تولید ماهانه ۵۰ هزار خودرو در کشور

تولید ماهانه ۵۰ هزار خودرو در کشور

مدیر عامل ایران خودرو درباره تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم. در سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر به مشتریان تحویل داده شده و ماهانه ۵۰ هزار خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو در کشور تولید می‌شود.

به گزار ش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی خطیبی امروز، ۱۱ آبان، در حاشیه آیین تولید انبوه هایما هشت اس در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد این مدعا صفر بودن معوقات در زمینه تحویل خودرو است. سال قبل همین روزها ایران خودرو ۳۵ هزار دستگاه خودرو معوق داشت که از موعد تحویل آن گذشته بود. اگرچه برای امسال هم تعهد شده بود که ما از سال قبل ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر تولید کرده و تحویل دهیم اما میزان تعهدات ما ۶۰ هزار دستگاه از سال قبل کمتر است؛ این یعنی اینکه اقتصاد ایران خودرو بهتر از سال قبل مدیریت می‌شود.

مدیر عامل ایران خودرو درباره تولید هایما هشت اس نیز گفت: این خودرو سومین محصول گروه هایما بوده که در کشور به تولید انبوه رسیده است. این محصول ویژگی‌های متنوع زیادی از جمله تنوع رنگی بالا دارد. طی سال آینده تولید این محصول به ۱۴ رنگ خواهد رسید. از دی سال ۱۴۰۱ تا دی ۱۴۰۲ بر اساس برنامه ریزی و توافقات با شرکت هایما قرار است که از گروه هایما ۶۰ هزار دستگاه در گروه صنعتی ایران خودرو تولید شود.

وی درباره تولید محصولات جدید ایران خودرو افزود: در بهمن سال جاری خط تولید هفت ایکس نیز آغاز خواهد شد که در نوع خود محصولی بی‌نظیر است. از محصولات جدید در گروه ایران خودرو دیزل نیز می‌توان به رونمایی از اتوبوس برقی این گروه صنعتی اشاره کرد که به زودی اتفاق خواهد افتاد. در سال آینده در اردیبهشت و حداکثر تا خرداد ماه تولید اتومبیل ریرا K۱۲۵ که تولید صنعتی آن شروع شده و تست تصادف را ‌می‌گذراند، آغاز خواهد شد.

خطیبی درباره پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز بیان کرد: تا حدود اردیبهشت امسال پرداخت طبق روال منظم بوده و در حال حاضر رضایت‌مندی نسبی در شبکه تامین وجود دارد.

 

ارسال نظر