شناسه خبر : 28248

میزان بار برق در زمستان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد

میزان بار برق در زمستان  ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته مشکلی از نظر تولید و توزیع برق در کشور وجود ندارد؛ درخصوص سوخت نیز مذاکرات با وزارت نفت صورت گرفته و امیدواریم تامین سوخت در زمان مقرر صورت بگیرد و مشکلی برای تامین برق ایجاد نشود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا پیرپیران، با بیان اینکه از دوره تابستان برنامه ریزی برای فصل زمستان آغاز شد تا هیچگونه خاموشی نداشته یاشیم، اظهار کرد: در زمستان میزان بار نسبت به تابستان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، لذا از نگاه تولید، ظرفیت شبکه های انتقال و توزیع مشکلی نخواهیم داشت، تنها نگرانی تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها است که سعی شده سوخت مورد نیاز ذخیره سازی شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی افزود: وزیر نیرو اکنون جلسات متعددی را با مدیران صنعت برق برگزار می کند، مذاکراتی با بخش نفت صورت گرفته تا سوخت و گاز مورد نیاز در زمان خود تامین شود و با مشکل و کسری سوخت مواجه نشویم به گونه‌ای که به نیروگاه ها نیز آسیبی وارد نشود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه از نظر بار شبکه هیچ مشکلی را برای تامین برق زمستان نخواهیم داشت، گفت: میزان ذخیره سوخت روزانه درحال افزایش است، امیدواریم تا زمان سرما سوخت مورد نیاز را ذخیره کنیم، باید توجه داشت که طول دوره سرما و میزان سرما هر دو عامل موثر بر میزان مصرف خواهند بود.

پیرپیران با اشاره با مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت برای تخصیص سوخت، گفت: با مجموعه وزارت نفت مذاکرات انجام شده و این بخش نیز تخصیص مورد نیاز را لحاظ خواهند کرد و امیدواریم با مشکلی در این حوزه مواجه نشویم.

 

ارسال نظر