شناسه خبر : 28224

فرآیند تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه بررسی شد

فرآیند تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه بررسی شد

وزیر نیرو با اشاره به مشارکت ۴۲ درصد مردم در صرفه‌جویی برق گفت: مطابق وعده‌ای که دادیم‌ نزدیک به ۱۳۷۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به بخش خانگی پرداخت شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر محرابیان در تشریح فعالیت‌های یکساله دولت سیزدهم در حوزه برق افزود: شهریور سال ۱۴۰۰ ناترازی سنگینی در صنعت برق وجود داشت و احکام برنامه ششم توسعه در حوزه افزایش ظرفیت تولید برق محقق نشده بود. بر این مبنا برنامه‌ای برای جبران ناترازی برق تقدیم مجلس شد و جزئیات این برنامه را در کمیسیون اقتصادی بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه عمده اقدامات در حوزه برق در دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور بخش اول بود که ما برنامه‌ریزی کردیم و اقدامات ما حاکی از افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید نیروگاهی شامل نیروگاه های حرارتی و نیروهای تجدید پذیر و ارتقای توان است.
 
وزیر نیرو ادامه داد: اقدام دوم مدیریت مصرف با در نظر گرفتن منطق اقتصادی بود، ما در بخش خانگی شاهد صرفه‌جویی ۴۲ درصد از مشترکان این بخش بودیم.
 
وی اظهار کرد: تشکر از مردم با پاداش صرفه‌جویی در دستور کار قرار گرفت و مطابق وعده‌ای که کردیم، نزدیک به ۱۳۷۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی به بخش خانگی پرداخت شد.
محرابیان خاطرنشان کرد: احداث ۶ هزار مگاوات نیروگاه و صرفه جویی مردم در بخش خانگی سبب شد تا انرژی بخش تولید و صنعت به خوبی تامین شود.
ارسال نظر