شناسه خبر : 28199

اصلاح مصوبه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

اصلاح مصوبه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

هیئت وزیران پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیئت وزیران پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در خصوص اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۴۰۱ را تصویب کرد.

براساس این مصوب سقف فردی تسهیلات از ابتدای سال کنونی با رعایت مقررات ملی ساختمان برای حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع به مدت ۲۰ سال) تعیین می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براساس معیار‌های شدت ضریب محرومیت، بالاتر بودن جمعیت نسبی و نسبت خانواده‌های دچار بدمسکنی، روستا‌های هدف را انتخاب و اشخاص مشمول را با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به بانک عامل معرفی کند.

استفاده نکردن متقاضی از تسهیلات بانکی طرح ویژه نوسازی و بهسازی در روستا‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت در سنوات گذشته و نیز امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن از جمله شرایط استفاده از این تسهیلات است. استفاده از این ظرفیت برای مردان مجرد با اولویت متاهلین بلا اشکال است.

 
 

 

  • مجید

    سلام
    ۸ ماه نوبت وام بودم حالا که ۲۰۰ تومانی اعلام شده بهم میگن به شما که تو شهر ساختین تعلق نمیگیره
    مگه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شامل این وام نمیشه؟؟

ارسال نظر