شناسه خبر : 27869

فروش پوشاک به مرز صفر رسید

فروش پوشاک به مرز صفر رسید

نایب رییس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه فروش پوشاک در پی اغتشاشات اخیر به مرز صفر رسید، گفت: طی دو هفته اخیر و به دلیل ناآرامی‌ها کارخانجات میزان تولید خود را کاهش و نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مجید نامی، در خصوص آخرین وضعیت بازار پوشاک در کشور اظهار داشت: هم اکنون به دلیل ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر طی یک ماه گذشته فروش پوشاک در کشورمان صفر شده است.

وی افزود: فروش اینترنتی پوشاک به صفر درصد و فروش حضوری آن درب مغازه‌ها و عمده فروشی‌ها به مرز صفر درصد رسیده است چون مردم از ترس اغتشاشات اخیر به بازار مراجعه نمی‌کنند و فروشگاه‌ها نیز عمدتاً و یا در برخی ساعات واحدهای خود را تعطیل می‌کنند.

نایب رییس اتحادیه پوشاک با بیان این که قاچاق بازار پوشاک را نابود کرده است، گفت: تا قبل از اغتشاشات نیز با ورود همه جانبه کالاهای قاچاق به کشور بازار پوشاک با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد که این امر به بی‌توجهی مسئولان به این بازار برمی‌گردد.

نامی تصریح کرد: طی دو هفته اخیر و با بیشتر شدن ناآرامی‌ها کارخانجات طبیعتاً میزان تولید خود را کاهش و نیروهای خود را به شدت تعدیل کرده‌اند و می‌توان گفت پوشاک خط مقدم عدم خرید کالا در کشور است.

این مقام صنفی ادامه داد: کورسوی امیدی برای صادرات پوشاک به دیگر کشورها وجود ندارد به طوری که بازار روسیه را به طور کامل ترکیه قبضه کرده و زیرساخت صادرات پوشاک برای این کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: مسائل سیاسی تاثیر زیادی بر کاهش تولید، فروش و صادرات به دیگر کشورها دارند به طوری که همچنان صادرات پوشاک ایرانی به عراق و افغانستان نسبت به گذشته با رشدی مواجه نبوده است.

نایب رییس اتحادیه پوشاک با بیان این که بازار با رکود نسبی روبروست، گفت: طی سال‌های گذشته نه حمایتی از تولید داخل صورت گرفته و نه برنامه‌ای برای جلوگیری از قاچاق پوشاک به داخل کشور وجود دارد و در حال حاضر با وفور واردات قاچاق روبرو هستیم.

نامی در پایان اظهار کرد: تمام امید تولیدکنندگان و فروشندگان بازار پوشاک به مهرماه و شب عید است، ولی با این حال اغتشاشات اخیر بازار پوشاک را به سمت نابودی برد.

 

ارسال نظر