شناسه خبر : 27810

اختصاصی چابک آنلاین؛

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۸ هزار واحد مسکونی درنقاط حساس تهران می سازد

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 8 هزار واحد مسکونی درنقاط حساس تهران می سازد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،با اشاره به تعهدی که این مجموعه در قبال ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی دارد، اظهارکرد: از این تعداد، ۱۰۳ هزار واحد مسکن شهری و ۱۸۸ هزار واحد مسکن روستایی توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی در قالب پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور در حال اجرا هستند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، اکبر نیکزاد، درگفتگو با چابک آنلاین، درعین حال، افزود که صد هزار واحد مسکونی دیگر باید شروع به ساخت شوند تا تعهد سال اول در  طرح نهضت ملی مسکن اجرایی شود.

وی،تصریح کرد:در فرایند اجرای پروژه های نهضت مسکن ملی،گاهی مشکلاتی از جمله تهیه مصالح، آورده متقاضیان و یا تامین مالی از طریق بانکها به وجود می آید که در این راستا جلسات شورای مسکن در استان ها برگزار می شود و تمامی مسائل به صورت مستمر از سوی بنیاد مسکن استان ها پیگیری می شود .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،تاکید کرد:عوامل اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استانها، درصورتی که با دستگاه های اجرایی، و شهرداری ها و بانک ها به مشکل برخورد کنند و با پیگیری های خود موضوع حل نشود، شورای مسکن ملی استان ورود پیدا می کند و با کمک استانداران اقدام به حل مشکلات می کنند که تا به حال این پیگیری ها مثمر ثمر بوده است .

وی، دررابطه با فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درزمینه بازسازی و احیای بافت های فرسوده هم ، گفت: در ۱۸ نقطه کشور ازجمله مناطق سیل زده و زلزله زده مثل شهرستان خوی ستاد بازسازی مستقر شده ودرحال بازسازی هستند ودرزمینه احیای بافت های فرسوده نیز چند نقطه ازحاشیه شهرها ازجمله حاشیه شهر زاهدان، چابهار، زابل و بافت های فرسوده مشهد در حال احیا و بازسازی هستند.

نیکزاد، خاطر نشان کرد که مطالعات برای احیای بافت های فرسوده سایر شهرهای کشور انجام شده و به محض تصویب پروژه ها ازسوی دولت، فعالیت های مرتبط با آن نیز شروع خواهد شد .

وی،با اشاره به قرارداد همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری تهران در خصوص ساخت ده هزار واحد مسکونی، گفت: از این تعداد هشت هزار واحد مسکونی در حال ساخت هستند و این پروژه ها اغلب در نقاط حساس تهران اجرا می شوند.

 

ارسال نظر