شناسه خبر : 27652

۴۰ درصد شرکت‌های آلمانی به دلیل بحران انرژی از بازارها خارج شدند

 40 درصد شرکت‌های آلمانی به دلیل بحران انرژی از بازارها خارج شدند

نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۰ درصد شرکت‌های آلمانی به دلیل بحران انرژی از برخی بازارها خارج شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، نیمی از شرکت‌ها در آلمان اخیراً به دلیل بحران انرژی نتوانستند برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را که قصد انجام آن را داشتند، اجرا کنند و ۳۹ درصد آنها مجبور به خروج کامل از برخی بازارها شدند.

به گزارش روزنامه ولت آم زونتاگ (Welt am Sonntag) این ارقام را مطالعه انجام شده توسط شرکت حسابرسی بین المللی Ernst & Young (EY) اعلام کرده است که شامل ۷۶۰ مدیر‌عامل شرکت‌های بزرگ است که ۱۰۰ مورد از این شرکت‌ها در آلمان مستقر هستند.

علاوه بر بحران انرژی و تورم، شیوع همه‌گیری کرونا در سراسر جهان نیز برای شرکت‌ها نگران کننده است، زیرا ۵۳ درصد از کارآفرینان مورد بررسی معتقدند که این همه‌گیری منجر به اختلال در کار زنجیره‌های خرده‌فروشی جهانی و کار اقتصادی شده است.

برخی دیگر معتقدند که  اختلال در بخش تجاری و شرکت‌ها در آلمان همچنین با این واقعیت مرتبط است که شرکت‌های آلمانی به‌ویژه در چین فعال هستند و دولت چین همچنان به استراتژی بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای مبارزه با ویروس کرونا متعهد است.

اقتصاددان‌های برجسته آلمانی اخیرا در مورد سر به فلک گذاشتن قیمت گاز که می‌تواند بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا را به رکود فرو ببرد، هشدار داده‌اند. آنها پیش بینی کردند، آلمان از جمله کشورهایی است که از رکود اقتصادی در جهان در سال آینده بیشترین آسیب را می‌بیند.

بر اساس آمار اداره آمار آلمان موسوم به Destatis، تورم سالانه این کشور در ماه آگوست به ۸.۸ درصد رسیده که بالاترین رقم در ۵۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

باندسبانک، بانک مرکزی آلمان نیز ماه گذشته در مورد رکود در این کشور که به میزان زیادی محتمل است، هشدار داد اما جزئیاتی ارائه نداد.

از طرفی چند برابر شدن قیمت برق و گاز در آلمان، بالا بودن هزینه نیروی کار و دیگر هزینه‌‌های مرتبط با تولید موجب شده است‌ بسیاری از شرکت‌‌های صنعتی به فکر مهاجرت و انتقال فعالیت خود به خارج از آلمان باشند و بخشی یا همه خط تولید خود را به سمت کشورهای اروپایی ارزان‌‌تر ببرند.

لارس فلد، مشاور وزیر اقتصاد آلمان، ‍یش از این گفته بود، بحران انرژی و افزایش شدید قیمت گاز ناشی از کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا در سایه بحران درگیری نظامی در اوکراین، چنین تصمیماتی را به دغدغه اصلی شرکت‌ ها تبدیل کرده است.

هفته نامه اشپیگل حدود دو هفته پیش به نقل از انجمن خرده‌ فروشی آلمان، گزارش داد که بیش از ۱۵ هزار فروشگاه در آلمان به خاطر افزایش هزینه تامین انرژی در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر