شناسه خبر : 27538

سهمیه ۵۴۰ لیتر بر روی کارت های سوخت یکجا واریز می‌شود

سهمیه ۵۴۰ لیتر بر روی کارت های سوخت یکجا واریز می‌شود

سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر بر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره سازی است و پس از صدور کارت به صورت یکجا واریز می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: صدور و تحویل کارت هوشمند سوخت تا قبل از رخداد آبان ماه ۱۴۰۰ بدون وقفه و در بازه زمانی حدود ۴۰ روزه انجام می‌شد. لیکن پس از رخداد ذکر شده و به دلیل قطعی سرویس‌های سامانه هوشمند سوخت و عدم ارتباط سامانه سوخت با نهاد‌های برون‌سازمانی، کارت هوشمند سوخت خودرو‌های شخصی با تأخیر در حال صدور میباشند. در سال ۱۴۰۰ تعداد دو میلیون و نهصد هزار کارت تولید و در اختیار مردم قرار گرفت.

در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و سیصد هزار کارت سوخت تولید و تحویل مالکین محترم خودور‌ها شده  که از این تعداد هشتصد هزار کارت مربوط به درخواست‌های المثنی سال گذشته بوده و بیش از پانصدهزار درخواست المثنی مربوط به سال جاری است.

 تاکنون تولید و توزیع کارت سوخت برای کلیه درخواست‌های کارت هوشمند سوخت المثنی که تا نیمه خرداد ماه سال جاری ثبت شده اند انجام پذیرفته است.

 اقدامات و عقد قرارداد جهت تامین کارت خام انجام پذیرفته است و پس از تحویل صدرو کارت‌های باقیمانده به سرعت انجام می‌پذیرد.

 تولید کارت سوخت خودرو‌های عمومی (تاکسی و وانت)، خودرو‌های مربوط به استان سیستان و بلوچستان، خودرو‌های نفتگازسوز و همچنین کارت‌های مجاری عرضه بدون وقفه درکمترین زمان ممکن همانند گذشته انجام میپذیرد.

 سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی به میزان ۹ ماه معادل ۵۴۰ لیتر بر روی کارت‌های سوخت قابل ذخیره سازی است؛ لذا سهمیه سوخت مزبور پس از صدور کارت سوخت جدید به‌صورت یکجا به کارت سوخت واریز می‌شود.

 درخصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت مربوط به برخی از دوره‌ها، امکان ترمیم سهمیه وجود دارد که پس از اخذ مجوز‌های لازم از متولیان ذیربط و بازآوری کامل سرویس‌های سامانه هوشمند سوخت، دستورالعمل مربوطه به عموم مردم به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کارشناسان مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (شماره تماس:۰۹۶۲۷) پاسخگوی هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص کارت هوشمند سوخت هستند.

 

ارسال نظر