شناسه خبر : 27470

تامین ۴۲۰ میلیارد ‌تومان هزینه راه‌سازی‌ توسط خیرین

تامین ۴۲۰ میلیارد ‌تومان هزینه راه‌سازی‌ توسط خیرین

رئیس انجمن خیرین راه و ترابری گفت: سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان در حوزه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، رفع نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی و احداث پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در راستای کاهش تلفات در روستاهای محروم اقدامات خیرین صورت گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. حسین میرشفیع در این نشست با بیان اینکه خیرین در همه عرصه‌ها می‌توانند کمک کنند، گفت: یکی از موضوعاتی که باید فرهنگ‌سازی شود این است که هیچ کاری بدون مشارکت مردم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. در این زمینه خیرین در حوزه راه و ترابری هم فعالیت خوبی داشتند.  

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ که اقداماتمان را آغاز کردیم، خیرین حدود ۸۰۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی را مشارکت کرده و پروژه‌های متنوعی از جمله ساخت ۵۰۰ پل اجرا شده و نقاط حادثه‌خیز بسیاری اصلاح شده است. سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان توسط خیرین در حوزه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، رفع نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی و احداث پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در راستای کاهش تلفات در روستاهای محروم صورت گرفته است.  

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: کسانی که مایل به اقدامات خیر هستند حتما لازم نیست در این حوزه هزینه کنند، آنها حتی می‌توانند در حوزه مطالعات فنی، ‌ مدیریت ‌پروژه‌ها و کاهش هزینه پروژه‌ها و کاهش زمان هم اقدامات خوبی انجام دهند. البته ما در انجمن از خیرین پولی دریافت نمی‌کنیم برای اینکه برای اجرای پروژه‌ها پیمانکار بگیریم، خود آنها را مستقیما به پروژه‌ها وصل می‌کنیم.

ایجاد پایگاه‌های هلال‌احمر و اورژانس در محورهای مواصلاتی

در این مراسم همچنین عبدالله نوروزی - رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری - با بیان اینکه این انجمن با هدف ارائه خدمات و کاهش حوادث فعالیت خود را دنبال می‌کند، عنوان کرد: پیش از این ظرفیتی را شاهد بودیم که نیاز به وحدت و انسجام داشت، لذا این انجمن ایجاد شد تا در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای، ناوگان‌ها و دیگر امور این چنینی گره‌گشایی کند.

وی ارتقاء ایمنی، کاهش زمان سفر و کاهش هزینه‌ها را جزو اهداف این انجمن برشمرد و اظهار کرد: این انجمن نیازهای مناطق محروم را به خیران و نیک‌اندیشان معرفی می‌کند تا با ایجاد راه‌های ارتباطی معضلات این مناطق کاهش یابد. 

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری همچنین به ایجاد پایگاه‌های هلال‌احمر و اورژانس در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: ۹۴ عدد از این پایگاه‌ها بهره‌برداری خواهد شد و این انجمن در راستای احداث نمازخانه نیز گام برداشته است تا رانندگان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند. انجمن خیرین راه و ترابری دو دوره آموزش ایمنی را در دانشگاه علم و صنعت برگزار کردند و تاکنون ۸۰۰۰ کیلومتر راه توسط این انجمن احداث شده است و در ساخت ۵۰۰ پل مشارکت داشتند. 

نوروزی خاطرنشان کرد: این انجمن با ایجاد پل بر رودخانه اروند راه ارتباطی برخی از روستاها که در برخی از فصول سال مسدود می‌شد را بازگشایی کردند و در دیگر استان‌ها نیز اقدامات این چنینی بسیاری انجام شده است که آثار آن در سال‌های آتی مشاهده می‌شود. لذا امیدوارم توفیقی داشته باشیم تا آینده کشور که متعلق به خود و نسل آینده است را بهتر بسازیم.

ارسال نظر