شناسه خبر : 27442

رشد ۵۰ درصدی تولید تراکتور در ۵ ماهه نخست امسال

رشد 50 درصدی تولید تراکتور در ۵ ماهه نخست امسال

وزیر صمت با اشاره به رشد ۵۰ درصدی تولید تراکتور در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تا پایان سال سهم بندی در تخصیص تراکتور حذف می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه با فعالان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی گفت: امسال در بسیاری از اقلام شاهد رشد تولید هستیم از جمله در تراکتور که با وجود ظرفیت‌های خالی در تولید آن، در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تولید و توسعه ماشین آلات کشاورزی از دو جهت اهمیت دارد یکی اینکه به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی در راستای امنیت غذایی کمک می‌کند و محور دوم صادرات آن است.

وزیر صمت در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به دیدگاه مثبتی که در برخی کشور‌ها نسبت به تجهیزات کشاورزی ایران وجود دارد راهبرد ما این است که به جای صادرات محصولات خام و نیمه خام کشاورزی به سمت صادرات ماشین آلات و تجهیزات برویم.

فاطمی امین گفت: بر این اساس برنامه‌ای در دست تهیه است که با مشارکت فعالان و تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی تا یک ماه آینده آماده می‌شود که در نهایت به موضوع صادرات تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به نیاز داخلی کشور، امسال تمرکزمان روی تامین نیاز داخل و گشودن بازار‌های خارجی است و سال آینده تمرکز ویژه روی صادرات خواهیم داشت.

 

ارسال نظر